InstitucionesIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Piaget, diplomat of educational internationalism: from the International Bureau of Education to UNESCO (1929–1968)
Rita Hofstetter, Bernard Schneuwly
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 59, Nº. 6, 2023, págs. 1073-1090
The International Bureau of Education: A Precursor of the Unesco and the Factory of its Pedagogical Guidelines? (1934–1968)
Rita Hofstetter, Bernard Schneuwly
Encounters in theory and history of education = Encuentros en teoría e historía de la educación = Rencontres en théorie et histoire de l'éducation, ISSN-e 2560-8371, Nº. 21, 2020, págs. 24-51
«Freinet Chimneys»: Experimenting with Emancipatory Public Education (Geneva in the 60s to 80s). Piaget’s Dream of an Active School?
Rita Hofstetter
Espacio, Tiempo y Educación, ISSN-e 2340-7263, Vol. 7, Nº. 1, 2020 (Ejemplar dedicado a: Educating in Other Ways: «Alternative» Pedagogies and «Different» Schools in the Second Half of the Twentieth Century), págs. 89-115
Mapping the discipline history of education
Rita Hofstetter, Alexandre Fontaine, Solenn Huitric, Emmanuelle Picard
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 50, Nº. Extra 6, 2014 (Ejemplar dedicado a: Shaping the history of education? The first 50 years of Paedagogica Historica / coord. por Jeroen J.H. Dekker, Frank Simon), págs. 871-880
Going international: the history of education stepping beyond borders
Joëlle Droux, Rita Hofstetter
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 50, Nº. 1-2, 2014 (Ejemplar dedicado a: Internationalisation in education: issues, challenges, outcomes / coord. por Joëlle Droux, Rita Hofstetter), págs. 1-9
Rousseau, le Copernic de la pédagogie?: un héritage revendiqué et controversé au sein même de l'Institut Rousseau (1912-2012)
Rita Hofstetter
Educació i història: Revista d'història de l'educació, ISSN-e 2013-9632, ISSN 1134-0258, Nº. 19, 2012 (Ejemplar dedicado a: 300 anys del naixement de J.-J. Rousseau, 1712-2012), págs. 71-96
La transformation de l'enfant en écolier (du 19e au milieu du 20e siècle): les "eurêkas" des sciences de l'homme naissantes, entre scientisme et romantisme: un "naturalisme" de l'enfance
Rita Hofstetter
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 48, Nº. Extra 1, 2012 (Ejemplar dedicado a: Discoveries of childhood in history), págs. 31-50
Pour l'Ère nouvelle (1922-1940): la science convoquée pour fonder une "internationale de l'éducation"
Béatrice Haenggeli-Jenni, Rita Hofstetter
Carrefours de l'education, ISSN 1262-3490, Nº. 31, 2011 (Ejemplar dedicado a: Histoire du mouvement de l'éducation nouvelle), págs. 137-159
Contrasted views of New Education on knowledge and its transformation: Anticipation of a new mode or ambivalence?
Rita Hofstetter
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 45, Nº. 4-5, 2009 (Ejemplar dedicado a: New Education at the heart of knodledge transformations / coord. por Rita Hofstetter, Bernard Schneuwly), págs. 453-467
Knowledge for teaching and knowledge to teach: two contrasting figures of New Education: Claparède and Vygotsky
Rita Hofstetter, Bernard Schneuwly
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 45, Nº. 4-5, 2009 (Ejemplar dedicado a: New Education at the heart of knodledge transformations / coord. por Rita Hofstetter, Bernard Schneuwly), págs. 605-629
Education nouvelle et changements éducatifs: éléments de définition et pesées d¿une influence
Rita Hofstetter, Charles Magnin
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 42, Nº. 1-2, 2006 (Ejemplar dedicado a: New Education: Genesis and Metamorphoses / coord. por Rita Hofstetter, Charles Magnin, Marc Depaepe), págs. 1-14
Introduction : educational sciences in dynamic and hybrid institutionalization
Rita Hofstetter, Bernard Schneuwly
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 40, Nº. Extra 5-6, 2004 (Ejemplar dedicado a: The role of congresses and institutes in the emergence of the educational sciences), págs. 569-589
The construction of a New Science by means of an institute and its communication media: the institute of educational sciences in Geneva (1912-1948)
Rita Hofstetter
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 40, Nº. Extra 5-6, 2004 (Ejemplar dedicado a: The role of congresses and institutes in the emergence of the educational sciences), págs. 657-683
Rita Hofstetter
Conectando la historia de la educación: tendencias internacionales en la investigación y difusión del conocimiento / coord. por Andrés Payà Rico, José Luis Hernández Huerta, 2023, ISBN 978-84-19900-59-3, págs. 15-60
Les didactiques des disciplines: entre logiques disciplinaire et professionnelle. Réflexions à partir de l'histoire de la formation des enseignants du secondaire à Genève
Bernard Schneuwly, Rita Hofstetter
L'activitat docent: intervenció, innovació, investigació / Joan Vallès Villanueva (ed. lit.), María Dolores Álvarez Rodríguez (ed. lit.), René Rickenmann del Castillo (ed. lit.), 2011, ISBN 978-84-92707-75-1, pág. 385
Paedagogica Historica: International journal of the history of education. Vol. 50, Nº. 1-2, 2014
(Ejemplar dedicado a: Internationalisation in education: issues, challenges, outcomes / coord. por Joëlle Droux, Rita Hofstetter)
Paedagogica Historica: International journal of the history of education. Vol. 45, Nº. 4-5, 2009
(Ejemplar dedicado a: New Education at the heart of knodledge transformations / coord. por Rita Hofstetter, Bernard Schneuwly)
Paedagogica Historica: International journal of the history of education. Vol. 42, Nº. 1-2, 2006
(Ejemplar dedicado a: New Education: Genesis and Metamorphoses / coord. por Rita Hofstetter, Charles Magnin, Marc Depaepe)
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados