InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Learning how to see and feel: Alfred Lichtwark and his concept of artistic and aesthetic education
Karin Priem, Christine Mayer
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 53, Nº. Extra 3, 2017 (Ejemplar dedicado a: Adventures in cultural learning / coord. por Frederik Herman, Siân Roberts, Marc Depaepe), págs. 199-213
The experimental and community schools in Hamburg (1919-1933): an introduction
Christine Mayer
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 50, Nº. 5, 2014 (Ejemplar dedicado a: Transnational circulation of reform ideas and pratices: the example of the experimental and community schools (versuchs- und gemeinschaftsschulen) in Hamburg (1919-1933) / coord. por Christine Mayer; Ian Grosvenor (dir.)), págs. 561-570
Circulation and internationalisation of pedagogical concepts and practices in the discourse of education: the Hamburg school reform experiment (1919-1933)
Christine Mayer
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 50, Nº. 5, 2014 (Ejemplar dedicado a: Transnational circulation of reform ideas and pratices: the example of the experimental and community schools (versuchs- und gemeinschaftsschulen) in Hamburg (1919-1933) / coord. por Christine Mayer; Ian Grosvenor (dir.)), págs. 580-598
Poverty, education and gender: pedagogic transformations in the schools for the poor (Armenschulwesen) in Hamburg, 1788-1871
Christine Mayer
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 47, Nº. 1-2, 2011 (Ejemplar dedicado a: Educating the people, the history of popular education), págs. 91-107
Lessons from the history of education for a "century of the child at risk"
Ingrid Lohmann, Christine Mayer
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 45, Nº. 1-2, 2009 (Ejemplar dedicado a: Children and youth at risk / coord. por Christine Mayer, Ingrid Lohmann), págs. 1-16
Christine Mayer
History of education researcher, ISSN 1740-2433, Nº. 80, 2007, págs. 85-99
Educating the citizen: two case studies on inclusion and exclusion in Prussia in the Early Nineteenth Century
Ingrid Lohmann, Christine Mayer
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 43, Nº. 1, 2007 (Ejemplar dedicado a: Border and bounderies in the history of education / coord. por Craig S. Campbell, Geoffrey Sherington, Margaret Nancy White), págs. 7-27
Christine Mayer
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 39, Nº. 1-2, 2003 (Ejemplar dedicado a: Urbanisation and education: the city as a light and beacon?), págs. 19-35
Education and the body in Europe (1900–1950): movements, public health, pedagogical rules and cultural ideas
Christine Mayer
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 58, Nº. 4, 2022, págs. 577-580
Es reseña de:
Education and the body in Europe (1900–1950). Movements, public health, pedagogical rules and cultural ideas
Berlin : Peter Lang, 2021
Schule und Bildung in Frauenhand: Anna Vorwerk und ihre Vorläuferinnen
Christine Mayer
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 56, Nº. 1-2, 2020 (Ejemplar dedicado a: Educación y naturaleza), págs. 219-221
Es reseña de:
Schule und Bildung in Frauenhand: Anna Vorwerk und ihre Vorläuferinnen
Neuchâtel : Éditions Alphil – Presses Universitaires Suisses, 2016
Paedagogica Historica: International journal of the history of education. Vol. 50, Nº. 5, 2014
(Ejemplar dedicado a: Transnational circulation of reform ideas and pratices: the example of the experimental and community schools (versuchs- und gemeinschaftsschulen) in Hamburg (1919-1933) / coord. por Christine Mayer; Ian Grosvenor (dir.))
Paedagogica Historica: International journal of the history of education. Vol. 45, Nº. 1-2, 2009
(Ejemplar dedicado a: Children and youth at risk / coord. por Christine Mayer, Ingrid Lohmann)
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados