Periodo de publicación recogido
|
|
|
Same tests, same results: multi-year correlations of ESSA-mandated standardized tests in Texas and Nebraska
Norman P. Gibbs, Margarita Pivovarova, David Berliner
Archivos Analíticos de Políticas Educativas=Education Policy Analysis Archives, ISSN-e 1068-2341, Vol. 31, Nº. 1, 2023
The value of student feedback in open forums: a natural analysis of descriptions of poorly rated teachers
Carlos Valcarcel, Jeffrey Holmes, David Berliner, Mari Koerner
Archivos Analíticos de Políticas Educativas=Education Policy Analysis Archives, ISSN-e 1068-2341, Vol. 29, Nº. 1, 2021
Navigating the contested terrain of teacher education policy and practice: Introduction to the special issue
Elena Aydarova, David Berliner
Archivos Analíticos de Políticas Educativas=Education Policy Analysis Archives, ISSN-e 1068-2341, Vol. 26, Nº. 1, 2018
Between Scylla and Charybdis: Reflections on and problems associated with the evaluation of teachers in an era of metrification
David Berliner
Archivos Analíticos de Políticas Educativas=Education Policy Analysis Archives, ISSN-e 1068-2341, Vol. 26, Nº. 1, 2018
Responding to policy challenges with research evidence: Introduction to the special issue
Elena Aydarova, David Berliner
Archivos Analíticos de Políticas Educativas=Education Policy Analysis Archives, ISSN-e 1068-2341, Vol. 26, Nº. 1, 2018
High-stakes testing and student achievement: Updated analyses with NAEP data
Sharon Nichols, Gene Glass, David Berliner
Archivos Analíticos de Políticas Educativas=Education Policy Analysis Archives, ISSN-e 1068-2341, Vol. 20, Nº. 1, 2012
Cheating in the first, second, and third degree: Educators' responses to high-stakes testing
Audrey Amrein Beardsley, David Berliner, Sharon Rideau
Archivos Analíticos de Políticas Educativas=Education Policy Analysis Archives, ISSN-e 1068-2341, Vol. 18, Nº. 1, 2010
La investigación educativa en Estados Unidos: el último cuarto de siglo
David Berliner, Ursula Casanova
Revista de educación, ISSN 0034-8082, Nº 312, 1997, págs. 43-80
Perspectives on the past, present and future of educational psychology
Frank Farley, Patricia A. Alexander, Eva Baker, David Berliner, Robert C. Calfee, Erik de Corte, James G. Greeno, Anita Woolfolk Hoy, Richard E. Mayer
Handbook of educational psychology, 2016, ISBN 978-0-415-89482-1, págs. 415-432
Una aportación de la ciencia de laboratorio a los programas de Formación de profesorado
David Berliner
La formación de los profesores: [actas del Congreso Internacional sobre formación del Profesorado celebrado en Granada del 18 al 22 de mayo de 1987] / Pedro Simón de Vicente Rodríguez (ed. lit.), Óscar Sáenz Barrio (ed. lit.), Manuel Lorenzo Delgado (ed. lit.), 1988, págs. 25-54
De predecir la eficacia docente a comprender a los profesores eficaces: Cambios de dirección en la investigación de la enseñanza
David Berliner
Pensamientos de los profesores y toma de decisiones: actas del I Congreso Internacional sobre "Pensamiento de los Profesores y toma de decisiones" / Luis Miguel Villar Angulo (ed. lit.), 1986, ISBN 84-7405-335-8, págs. 250-284
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados