InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Douglas H. Clements, Julie Sarama, Arthur J. Baroody, Traci S. Kutaka, Pavel Chernyavskiy, Candace Joswick, Menglong Cong, Ellen Joseph
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 113, Nº. 7, 2021, págs. 1323-1337
Critiques of the Common Core in Early Math: A Research-Based Response
Douglas H. Clements, Karen Fuson, Julie Sarama
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 50, Nº 1, 2019, págs. 11-22
Connie Y. Kang, Greg J. Duncan, Douglas H. Clements, Julie Sarama, Drew H. Bailey
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 111, Nº. 4, 2019, págs. 590-603
Double impact: Mathematics and executive function
Candace Joswick, Douglas H. Clements, Julie Sarama, Holland W. Banse, Crystal A. Day-Hess
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 25, Nº 7, 2019, págs. 416-426
What Is the Long-Run Impact of Learning Mathematics During Preschool?
Tyler W. Watts, Greg J. Duncan, Douglas H. Clements, Julie Sarama
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 89, Nº. 2, 2018, págs. 539-555
Effects of Three Interventions on Children's Spatial Structuring and Coordination of Area Units
Amanda L. Cullen, Cheryl L. Eames, Craig J. Cullen, Jeffrey E. Barrett, Julie Sarama, Douglas H. Clements, Douglas W. Van Dine
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 49, Nº 5, 2018, págs. 533-574
Katerina Schenke, Tutrang Nguyen, Tyler W. Watts, Julie Sarama, Douglas H. Clements
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 109, Nº. 6, 2017, págs. 794-811
What is developmentally appropriate teaching?
Douglas H. Clements, Karen Fuson, Julie Sarama
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 24, Nº 3, 2017, págs. 178-188
Young Children's Understandings of Length Measurement: Evaluating a Learning Trajectory
Janka Szilágyi, Douglas H. Clements, Julie Sarama
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 44, Nº 3, 2013, págs. 581-621
Mathematics Learned by Young Children in an International Based on Learning Trajectories: a large scale cluster randomized trial
Douglas H. Clements, Julie Sarama, Mary Elaine Spitler, Alissa A. Lange, Christopher B. Wolfe
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 42, Nº 2, 2011, págs. 127-166
El currículo de "Bloques de construcción": viejas y nuevas tecnologías en la enseñanza inicial de las matemáticas
Julie Sarama, Douglas H. Clements
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, ISSN 1133-9853, Nº. 47, 2008 (Ejemplar dedicado a: Matemáticas en educación infantil), págs. 67-75
Mathematics Everywhere, Every Time
Julie Sarama, Douglas H. Clements
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 10, Nº 8, 2004, págs. 421-426
Julie Sarama, Douglas H. Clements
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 10, Nº 8, 2004, págs. 429-430
Measuring Experiences for Your Children
Julie Sarama, Maria De Jesus, Linda Nix, Sheila Tanksley, Alison Faseler, Kristin Glass, Douglas H. Clements, Juanita V. Copley
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 10, Nº 6, 2004, págs. 314-319
Douglas H. Clements, Sudha Swaminathan, Rosa M. González Gómez, Sue McMillen, Julie Sarama
Cognition and instruction, ISSN 0737-0008, Vol. 21, Nº 3, 2003, págs. 285-324
Building Blocks of Early Childhood Mathematics
Douglas H. Clements, Julie Sarama
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 9, Nº 8, 2003, págs. 480-484
Mathematics Curricula in Early Childhood
Douglas H. Clements, Julie Sarama
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 9, Nº 3, 2002, págs. 163-166
Listening to Teachers: Planning for Professional Development
Julie Sarama
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 9, Nº 1, 2002, págs. 36-39
Using computers for algebraic thinking
Judith Day Seidel, Douglas H. Clements, Julie Sarama
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 5, Nº 3, 1998, págs. 186-190
Julie Sarama, Sally Roberts
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 4, Nº 1, 1997, pág. 50
Julie Sarama, Sally Roberts
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 4, Nº 1, 1997, pág. 51
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados