Área de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
A path to discourse-rich communities
Kathryn B. Chval, Rachel J. Pinnow
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 25, Nº 2, 2018 (Ejemplar dedicado a: Moving beyong show & tell. Intentional mathematical discourse), págs. 104-112
Positioning mathematics education researchers to influence storylines
Beth Herbel Eisenmann, Nathalie Sinclair, Kathryn B. Chval, Douglas H. Clements, Marta Civil, Stephen J. Pape, Michelle Stephan, Jeffrey J. Wanko, Trena L. Wilkerson
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 47, Nº 2, 2016, págs. 102-117
Grand challenges and opportunities in mathematics education research
Michelle L. Stephan, Kathryn B. Chval, Jeffrey J. Wanko, Marta Civil, Michael C. Fish, Beth Herbel Eisenmann, Clifford Konold, Trena L. Wilkerson
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 46, Nº 2, 2015, págs. 134-146
The NCTM research presession: a brief history and reflection
Richard Lesh, Kathryn B. Chval, Karen F. Hollebrands, Clifford Konold, Michelle Stephan, Erica N. Walker, Jeffrey J. Wanko
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 45, Nº 2, 2014, págs. 157-172
Using student work to learn about teaching: Many teachers struggle with strategy development. Examining student work provides helpful learning opportunities.
Marilee Cameron, Jenine Loesing, Vickie Rorvig, Kathryn B. Chval
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 15, Nº 8, 2009, págs. 489-493
Contemporary curriculum issues: Calculators in K-S textbooks
Kathryn B. Chval, Sarah J. Hicks
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 15, Nº 7, 2009, págs. 430-437
Videos and prospective teachers
Kathryn B. Chval, John K. Lanin, Fran Arbaugh, Angela D. Bowzer
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 16, Nº 2, 2009, págs. 98-105
Become "environmentally" aware
Ron Allen, Kathryn B. Chval
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 16, Nº 1, 2009, págs. 28-33
Making the Complexities of Teaching Visible for Prospective Teachers
Kathryn B. Chval
Teaching Children Mathematics, ISSN 1073-5836, Vol. 11, Nº 2, 2004, págs. 91-96
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados