InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Evaluating lists of high-frequency words: Teachers’ and learners’ perspectives
Thi Ngoc Yen Dang, Stuart Webb, Averil Coxhead
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 26, Nº. 4, 2022, págs. 617-641
Using Character-Grams to Automatically Generate Pseudowords and How to Evaluate Them
Jemma König, Andreea S. Calude, Averil Coxhead
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 41, Nº 6, 2020, págs. 878-900
Vocabulary in Traditional Chinese Medicine: Insights from corpora
Cailing Lu, Averil Coxhead
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Vol. 171, Nº. 1, 2020, págs. 34-61
Replication research in pedagogical approaches to formulaic sequences: Jones & Haywood (2004) and Alali & Schmitt (2012)
Averil Coxhead
Language teaching: The international abstracting journal for language teachers and applied linguistics, ISSN 0261-4448, Vol. 51, Nº 1, 2018, págs. 113-123
Vocabulary we shouldn't overlook: everyday words with technical meanings
Averil Coxhead
Modern English teacher, ISSN 0308-0587, Vol. 27, No. 2, 2018, págs. 44-45
Vocabulary research and pedagogy: Introduction to the special issue
Averil Coxhead
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 19, Nº. 6, 2015 (Ejemplar dedicado a: Vocabulary research and pedagogy), págs. 641-644
Gauging the effects of exercises on verb–noun collocations
Frank Boers, Murielle Demecheleer, Averil Coxhead, Stuart Webb
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 18, Nº. 1, 2014, págs. 54-74
Averil Coxhead
TESOL quarterly: a journal for teachers of English to speakers of other languages and of standard English as a second dialect, ISSN 0039-8322, Vol. 34, Nº. 2, 2000, págs. 213-310
Using a Corpus-Based Approach to Select Medical Vocabulary for an ESP Course: The Case for High-Frequency Vocabulary
Betsy Quero, Averil Coxhead
Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education / Yasemin Kirkgoz (aut.), Kenan Dikilitas (aut.), 2018, ISBN 978-3-319-70213-1, págs. 51-75
Corpus Linguistics and Vocabulary Teaching: perspectives from English for Specific Purposes
Averil Coxhead
Corpus analysis for descriptive and pedagogical purposes: ESP perspectives / Keiko Kawashima (ed. lit.), Davide Simone Giannoni (ed. lit.), 2014, ISBN 978-3-0343-1516-6, págs. 289-301
A "Speedful development": Academic Literacy in Chinese Learners of English as a Foreign Language
Averil Coxhead
Corpus analysis for descriptive and pedagogical purposes: ESP perspectives / Keiko Kawashima (ed. lit.), Davide Simone Giannoni (ed. lit.), 2014, ISBN 978-3-0343-1516-6, págs. 303-324
Collocations and academic word list: the strong, the weak and the lonely
Averil Coxhead, Pat Byrd
Encoding the past, decoding the future: corpora in the 21st Century / Isabel Moskowich (ed. lit.), Begoña Crespo (ed. lit.), 2012, ISBN 978-1-4438-3581-7, págs. 1-28
Chizuko Suzuki, Susan Fukushima, Yumiko Kinjo, Shota Yoshihara, Averil Coxhead
La investigación y al enseñanza aplicadas a las lenguas de especialidad y a la tecnología / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Josefa Contreras Fernández, Françoise Olmo Cazevieille, Hanna Skorczynska Sznajder, Inmaculada Tamarit Vallés, Debra Westall Pixton, 2011, ISBN 978-84-694-6226-3, págs. 139-148
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados