InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Effect of bilingualism on infants’ cognitive flexibility
Diane Poulin-Dubois, Cassandra Neumann, Sandra Masoud, Adina Gazith
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 25, Nº 3, 2022, págs. 484-497
Margaret Kehoe, Margaret Friend, Diane Poulin-Dubois
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 25, Nº. 6, 2021, págs. 1576-1596
Code-switching in young bilingual toddlers: A longitudinal, cross-language investigation
Erin Smolak, Stephanie de Anda, Bianka Enriquez, Diane Poulin-Dubois, Margaret Friend
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 23, Nº 3, 2020, págs. 500-518
Are there cognitive benefits of code-switching in bilingual children?: A longitudinal study
Olivia Kuzyk, Margaret Friend, Vivianne Severdija, Pascal Zesiger, Diane Poulin-Dubois
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 23, Nº 3, 2020, págs. 542-553
Translation equivalents facilitate lexical access in very young bilinguals
Diane Poulin-Dubois, Olivia Kuzyk, Jacqueline Legacy, Pascal Zesiger, Margaret Friend
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 21, Nº 4, 2018 (Ejemplar dedicado a: Recent developments in child bilingualism: Cross-linguistic influence, incomplete acquisition, critical periods and the advantages of bilingualism), págs. 856-866
Lexical access in the second year: a study of monolingual and bilingual vocabulary development
Stephanie DeAnda, Kristi Hendrickson, Pascal Zesiger, Diane Poulin-Dubois, Margaret Friend
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 21, Nº 2, 2018, págs. 314-327
Vocabulary size and speed of word recognition in very young French–English bilinguals: A longitudinal study
Jacqueline Legacy, Pascal Zesiger, Margaret Friend, Diane Poulin-Dubois
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 21, Nº 1, 2018, págs. 137-149
Minimal second language exposure, SES, and early word comprehension: New evidence from a direct assessment
Stephanie DeAnda, Natalia Arias Trejo, Diane Poulin-Dubois, Pascal Zesiger, Margaret Friend
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 19, Nº 1, 2016, págs. 162-180
Diane Poulin-Dubois, Pascal Zesiger
Enfance, ISSN-e 1969-6981, ISSN 0013-7545, Vol. 63, Nº 3, 2011 (Ejemplar dedicado a: Des bébés et des mots: l'acquisition lexicale chez le jeune enfant / coord. por Diane Poulin-Dubois, Pascal Zesiger), págs. 291-293
Marina Katerelos, Diane Poulin-Dubois
Enfance, ISSN-e 1969-6981, ISSN 0013-7545, Vol. 63, Nº 3, 2011 (Ejemplar dedicado a: Des bébés et des mots: l'acquisition lexicale chez le jeune enfant / coord. por Diane Poulin-Dubois, Pascal Zesiger), págs. 345-362
(Ejemplar dedicado a: Des bébés et des mots: l'acquisition lexicale chez le jeune enfant / coord. por Diane Poulin-Dubois, Pascal Zesiger)
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados