InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Examining the growth trajectories and cognitive predictors of reading in a consistent orthography: Evidence from a 10-year longitudinal study
George K. Georgiou, Tomohiro Inoue, Timothy C. Papadopoulos, Rauno Parrila
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 42, Nº 5, 2021, págs. 1287-1311
Precocious readers: a cognitive or a linguistic advantage?
Timothy C. Papadopoulos, George Spanoudis, Christiana Ktisti, Argyro Fella
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 36, Nº 1, 2021, págs. 63-90
Reading comprehension tests and poor readers: How test processing demands result in different profiles
Timothy C. Papadopoulos, Panayiota Kendeou, Maria Shiakalli
Année psychologique, ISSN 0003-5033, Vol. 114, Nº. 4, 2014, págs. 725-752
Timothy C. Papadopoulos, Panayiota Kendeou, George Spanoudis
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 104, Nº. 2, 2012, págs. 321-336
Predictors of word decoding and reading fluency across languages varying in orthographic consistency
George K. Georgiou, Rauno Parrila, Timothy C. Papadopoulos
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 100, Nº. 3, 2008, págs. 566-580
The role of distal and proximal cognitive processes in literacy skills in greek
Timothy C. Papadopoulos, George K. Georgiou, Theodosia Apostolou
Reading-writing connections towards integrative literacy science / Rui Alexandre Alves (ed. lit.), Teresa Limpo (ed. lit.), R. Malatesha Joshi (ed. lit.), 2020, ISBN 9783030388102, págs. 171-184
Human intelligence: from local models to universal theory
Andreas Demetriou, Timothy C. Papadopoulos
International handbook of intelligence / Robert J. Sternberg (ed. lit.), 2004, ISBN 0-521-80815-4, págs. 445-474
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados