InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The growth trajectories of morphological awareness and its predictors
Tomohiro Inoue, George K. Georgiou, Rauno Parrila
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 44, Nº 5, 2023, págs. 699-721
Examining the growth trajectories and cognitive predictors of reading in a consistent orthography: Evidence from a 10-year longitudinal study
George K. Georgiou, Tomohiro Inoue, Timothy C. Papadopoulos, Rauno Parrila
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 42, Nº 5, 2021, págs. 1287-1311
Reading and Spelling Development Across Languages Varying in Orthographic Consistency: Do Their Paths Cross?
George K. Georgiou, Minna Torppa, Karin Landerl, Alain Desrochers, George Manolitsis, Peter F. de Jong, Rauno Parrila
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 91, Nº. 2, 2020, págs. 266-279
Morphological awareness and reading achievement in university students
Jamie L. Metsala, Rauno Parrila, Nicole J. Conrad, Hélène Deacon
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 40, Nº 3, 2019, págs. 743-763
Cross-script transfer of word reading fluency in a mixed writing system: Evidence from a longitudinal study in Japanese
Tomohiro Inoue, George K. Georgiou, Hirofumi Imanaka, Takako Oshiro, Hiroyuki Kitamura, Hisao Maekawa, Rauno Parrila
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 40, Nº 2, 2019, págs. 235-251
George Manolitsis, George K. Georgiou, Tomohiro Inoue, Rauno Parrila
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 111, Nº. 8, 2019, págs. 1362-1381
Morphological awareness: A key to understanding poor reading comprehension in English
Xiuli Tong, Hélène Deacon, John R. Kirby, Kate Cain, Rauno Parrila
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 103, Nº. 3, 2011, págs. 523-534
Mothers' reading-related activities at home and learning to read during kindergarten
Gintautas Silinskas, Rauno Parrila, Marja-Kristiina Lerkkanen, Anna-Maija Poikkeus, Pekka Niemi, Jari-Erik Nurmi
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 25, Nº 2, 2010, págs. 243-264
Predictors of word decoding and reading fluency across languages varying in orthographic consistency
George K. Georgiou, Rauno Parrila, Timothy C. Papadopoulos
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 100, Nº. 3, 2008, págs. 566-580
Naming speed and phonological awareness as predictors of reading development.
John R. Kirby, Rauno Parrila, Shannon L. Pfeiffer
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 95, Nº. 3, 2003, págs. 453-464
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados