Within-District Resource Allocation and the Marginal Costs of Providing Equal Educational Opportunity: Evidence from Texas and Ohio
Teacher Evaluation as a Policy Target for Improved Student Learning: a Fifty-State Review of Statute and Regulatory Action since NCLB
Improving low-performing schools through external assistance: Lessons from Chicago and California.
Antonio Cardona Rodríguez, Miren Barrenechea Ayesta, Juan José Mijangos del Campo, Jon Olaskoaga Larrauri
The equity of school facilities funding: Examples from Kentucky
William J. Glenn, Lawrence O. Picus, Allan Odden, Anabel Aportela
Estudio de variables determinantes de eficiencia a través de los modelos jerárquicos lineales en la evaluación PISA 2006: el caso de España
Esther López Martín, Enrique Navarro Asencio, Xavier G. Ordóñez Camacho, Sonia J. Romero Martínez
Affirmative action's fate: Are 20 more years enough?
Comparando simetrías lingüísticas: estudiantes y docentes analizan el español y el inglés en el aula
Comprehensive School Reform: Meta-Analytic Evidence of Black-White Achievement Gap Narrowing
Las Encuestas de Opinión en la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez: ¿Un Caso de Exclusión del Profesorado?
El sistema-mundo del capitalismo académico: procesos de consolidación de la universidad emprendedora
El impacto del impacto del MERCOSUR en la educación superior: Un análisis desde la "Mercosurización" de las políticas públicas
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados