InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
De la part des rédactrices en chef / From the Editors
Daphnée Simard, Donna Patrick
Canadian modern language review, ISSN 0008-4506, Vol. 76, Nº. 1, 2020, págs. 1-1
The Contribution of Working Memory to L2 French Pronunciation among Adult Language Learners
Daphnée Simard, Tatiana Molokopeeva, Yan Qing Zhang
Canadian modern language review, ISSN 0008-4506, Vol. 76, Nº. 1, 2020, págs. 50-69
Exploring the contribution of phonological memory to metasyntactic abilities in bilingual children
Véronique Fortier, Daphnée Simard
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 26, Nº. 2, 2017, págs. 78-95
Beyond integrativeness: A validation of the L2 self model among Francophone learners of ESL
Troy Davidson, Danielle Guénette, Daphnée Simard
Canadian modern language review, ISSN 0008-4506, Vol. 72, Nº. 3, 2016, págs. 287-311
Production d’autoreformulations autoamorcées en langue seconde: rôle de l’attention et de la mémoire phonologique
Daphnée Simard, Annie Bergeron, Yong Gang Liu, Marie Nader, Leslie Redmond
Canadian modern language review, ISSN 0008-4506, Vol. 72, Nº. 2, 2016, págs. 183-210
L2 learners' interpretation and understanding of written corrective feedback: insights from their metalinguistic reflections
Daphnée Simard, Danielle Guénette, Annie Bergeron
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 24, Nº. 3, 2015, págs. 233-254
Multimedia instruction & Language Learning Attitudes: a study with University Students.
Jesús Izquierdo, Daphnée Simard, María Guadalupe Garza Pulido
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, ISSN-e 1607-4041, Vol. 17, Nº. 2, 2015, 115 págs.
Daphnée Simard, Denis Foucambert, Marie Labelle
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 18, Nº. 6, 2014, págs. 586-604
Measuring metasyntactic ability among heritage language children
Daphnée Simard, Véronique Fortier, Denis Foucambert
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 16, Nº 1, 2013, págs. 19-31
Interaction centrée sur la forme et acquisition d’une langue seconde: de nouvelles avancées
Hossein Nassaji, Daphnée Simard
Français dans le monde. Recherches et applications, ISSN 0994-6632, Nº. 52, 2012 (Ejemplar dedicado a: Histoire internationale de l’enseignement du français langue étrangère ou seconde : problèmes, bilans et perspectives), págs. 169-176
Grammar teaching and learning in L2: necessary, but boring?
Gladys Jean, Daphnée Simard
Foreign language annals, ISSN 0015-718X, Vol. 44, Nº. 3, 2011, págs. 467-494
Effet de la nature des éléments grammaticaux sur la saisie en français langue seconde
Daphnée Simard
Canadian modern language review, ISSN 0008-4506, Vol. 64, Nº. 3, 2008, págs. 491-522
Réflexions métasyntaxiques formulées par des élèves de 6e année apprenant l'anglais langue seconde
Véronique Fortier, Daphnée Simard
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 17, Nº. 2, 2008, págs. 156-170
Et si la capacité de réflexion métalinguistique avait un sexe: Relation entre les réflexions métalinguistiques produites dans une classe dite communicative et le sexe des apprenants de L2
Daphnée Simard
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 13, Nº. 4, 2004, págs. 265-278
Using Diaries to Promote Metalinguistic Reflection among Elementary School Students
Daphnée Simard
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 13, Nº. 1, 2004, págs. 34-48
Daphnée Simard, Michael Zuniga
Languaging in language learning and teaching: a collection of empirical studies / Wataru Suzuki (ed. lit.), Neomy Storch (ed. lit.), 2020, ISBN 9789027207432, págs. 287-307
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados