Instituciones
Área de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The relationship between theory of mind and multiple-document comprehension in university students: preliminary research findings
Christian Tarchi, Lidia Casado Ledesma, Giulia Sanna, Margherita Conti
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 39, Nº 3, 2024, págs. 1841-1864
Metacognition Accuracy Resource-orientation Deficit-orientation Prompts
Oriana Incognito, Christian Tarchi
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 39, Nº 2, 2024, págs. 1485-1500
Learning across media in a second language
Christian Tarchi, Lucia Mason
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 38, Nº 4, 2023, págs. 1593-1618
The association between school-level SES and emergent literacy in Italy
Oriana Incognito, Christian Tarchi, Giuliana Pinto
Culture and Education, Cultura y Educación, ISSN-e 1578-4118, ISSN 1135-6405, Vol. 34, Nº 1, 2022, págs. 102-139
Promoting intercultural competence in study abroad students
Christian Tarchi, Alessio Surian
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 37, Nº 1, 2022, págs. 123-140
Effects of critical thinking on multiple-document comprehension
Christian Tarchi, Lucia Mason
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 35, Nº 2, 2020, págs. 289-313
Improving children’s textual competence in kindergarten through genre awareness
Giuliana Pinto, Christian Tarchi, Lucia Bigozzi
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 35, Nº 1, 2020, págs. 137-154
La identificación de noticias falsas mediante juicios de fiabilidad de los documentos
Christian Tarchi
Culture and Education, Cultura y Educación, ISSN-e 1578-4118, ISSN 1135-6405, Vol. 31, Nº 2, 2019 (Ejemplar dedicado a: "Fak news" y educación), págs. 387-406
Assessing study abroad students’ intercultural sensitivity with narratives
Christian Tarchi, Alessio Surian, Colette Daiute
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 34, Nº 4, 2019, págs. 973-984
Emergent literacy and reading acquisition: A longitudinal study from kindergarten to primary school
Giuliana Pinto, Lucia Bigozzi, Claudio Vezzani, Christian Tarchi
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 32, Nº 4, 2017, págs. 571-587
The relationship between oral and written narratives: A three-year longitudinal study of narrative cohesion, coherence, and structure
Giuliana Pinto, Christian Tarchi, Lucia Bigozzi
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Nº. 4, 2015, págs. 551-569
The role of individual writing in fostering scientific conceptualization
Lucia Bigozzi, Claudio Vezzani, Christian Tarchi, Carlo Fiorentini
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 26, Nº 1, 2011, págs. 45-59
Cognitive underpinnings of digital learning: The case of multiple digital texts
Costanza Ruffini, Chiara Perini, Christian Tarchi
Experiencias e investigaciones en contextos educativos / coord. por Juan Manuel Trujillo Torres, Davide Capperucci, Carmen Rodríguez Jiménez, Natalia Campos Soto, 2022, ISBN 978-84-1122-035-4, págs. 102-111
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados