InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Intrinsic Motivation and Achievement in Mathematics in Elementary School: A Longitudinal Investigation of Their Association
Gabrielle Garon-Carrier, Michel Boivin, Frédéric Guay, Yulia Kovas, Ginette Dionne, Jean-Pascal Lemelin, Jean R. Séguin, Frank Vitaro, Richard E. Tremblay
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 87, Nº. 1, 2016, págs. 165-175
The Genetic-environmental Architecture of Proactive and Reactive Aggression Throughout Childhood
Stéphane Paquin, Eric Lacourse, Mara Brendgen, Frank Vitaro, Ginette Dionne
Monatsschrift für kriminologie und strafrecht, ISSN 0026-9301, Vol. 97, Nº. 5-6, 2014 (Ejemplar dedicado a: Neurowissenschaften und Kriminologie), págs. 398-420
Strong Genetic Contribution to Peer Relationship Difficulties at School Entry: Findings From a Longitudinal Twin Study
Michel Boivin, Mara Brendgen, Frank Vitaro, Ginette Dionne, Alain Girard, Daniel Pérusse, Richard E. Tremblay
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 84, Nº. 3, 2013, págs. 1098-1114
Contribution of Temporal Processing Skills to Reading Comprehension in 8-Year-Olds: Evidence for a Mediation Effect of Phonological Awareness
Nathalie Malenfant, Simon Grondin, Michel Boivin, Nadine Forget-Dubois, Philippe Robaey, Ginette Dionne
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 83, Nº. 4, 2012, págs. 1332-1346
Frank Vitaro, Michel Boivin, Mara Brendgen, Alain Girard, Ginette Dionne
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 104, Nº. 2, 2012, págs. 366-380
Mara Brendgen, Michel Boivin, Ginette Dionne, Edward D. Barker, Frank Vitaro, Alain Girard, Richard E. Tremblay, Daniel Pérusse
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 82, Nº. 6, 2011, págs. 2021-2036
A Monozygotic Twin Difference Study of Friends’ Aggression and Children’s Adjustment Problems
Frank Vitaro, Mara Brendgen, Michel Boivin, Stéphane Cantin, Ginette Dionne, Richard E. Tremblay, Alain Girard, Daniel Pérusse
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 82, Nº. 2, 2011, págs. 617-632
Early Child Language Mediates the Relation Between Home Environment and School Readiness
Nadine Forget-Dubois, Ginette Dionne, Jean-Pascal Lemelin, Daniel Pérusse, Richard E. Tremblay, Michel Boivin
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 80, Nº. 3, 2009, págs. 736-749
Linkages Between Children’s and Their Friends’ Social and Physical Aggression: Evidence for a Gene–Environment Interaction?
Mara Brendgen, Michel Boivin, Frank Vitaro, William Bukowski, Ginette Dionne, Richard E. Tremblay, Daniel Pérusse
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 79, Nº. 1, 2008, págs. 13-29
Jean-Pascal Lemelin, Michel Boivin, Nadine Forget-Dubois, Ginette Dionne, Jean R. Séguin, Mara Brendgen, Frank Vitaro, Richard E. Tremblay, Daniel Pérusse
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 78, Nº. 6, 2007, págs. 1855-1869
Examining Genetic and Environmental Effects on Social Aggression: A Study of 6-Year-Old Twins.
Mara Brendgen, Ginette Dionne, Alain Girard, Michel Boivin, Frank Vitaro, Daniel Pérusse
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 76, Nº. 4, 2005, págs. 930-946
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados