pág. 7
A factor analysis for creating a University Social Responsibility measurement scale
Dolores Gallardo Vázquez, José Antonio Folgado Fernández, F. Hipólito Ojalvo
pág. 12
Metodología npS® y Procesos de Orientación Integral (POI) como apoyo al ProfEEESor
Diego Carmona Fernández, Miguel Ángel Jaramillo Morán, Luis Alberto Horrillo Horrillo
pág. 18
Social Network Analysis and Educational Data Mining for NeuroK e-Learning Platform
A. Nevado Maestre, M. A. Vega, C.J. Perez, Fernando Calle Alonso, J.M. Sanchez Gomez
pág. 23
Francisco Manuel Pedraja Chaparro, Julián Ramajo Hernández, María Carmen Pineda González, Patricia Milanés Montero
pág. 32
pág. 51
pág. 53
pág. 58
pág. 62
Ignacio Chato Gonzalo, María Méndez Suárez, Matías Hidalgo Sánchez, Daniel Patón Domínguez, Elena García, Manuel Moya
pág. 65
pág. 69
pág. 74
pág. 78
pág. 82
pág. 86
pág. 90
pág. 96
pág. 100
pág. 103
Utilization Of Instruction Materials As Tools For Effective Academic Performance Of Students: Implications For Counselling.
pág. 107
Health education: Developing learning environments in elementary school
pág. 115
Learner autonomy and learner motivation: Pakistani teachers’ beliefs, strategies and practices
pág. 120
Regenerative Didactic Waves and the Role of Inherited Irrationality: Challenges for Vice Chancellors in University Governance in Pakistan
pág. 124
Innovación en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES): la Docencia en Inglés. Un Caso de Estudio en la Universidad de Extremadura
pág. 131
Experiencia en el empleo de plataformas: En base a una visión formativa de futuro en las ingenierías
Alicia Guerra Guerra, Lyda Sánchez de Gómez, Almudena Holguera Palacios
pág. 133
En base a una visión formativa de futuro en las ingenierías
Alicia Guerra Guerra, Lyda Sánchez de Gómez, Almudena Holguera Palacios
pág. 136
EPÚBLICA ARGENTINA: University-employer cooperation in teaching students of communications majors
pág. 140
Ambient scent and evaluation of a class: educational innovation with scent
Francisco I. Vega Gómez, Oscar R. González López, María Buenadicha Mateos
pág. 145
Could a relaxing scent help us to reduce truancy? A study of intentions according to S-O-R Model
F.I. Vega Gómez, O.R. González López, María Buenadicha Mateos
pág. 149
An innovative flipped learning experience in Higher Education
Luis Regino Murillo Zamorano, José Ángel López Sánchez, Ana Luisa Godoy Caballero
pág. 153
Gamification in Higher Education: A Creative and Technological Proposal
Luis Regino Murillo Zamorano, J.A. López Sánchez, A.L. Godoy Caballero
pág. 158
Revisiting satisfaction and quality of academic life: Does HEIs location play a role?
pág. 162
pág. 166
Disadvantaged contexts schools: The MUS-E® Programme. Experiencias de escaneado e impresión 3D en enseñanza de ingeniería
Carlos Casqueiro Placer, M. Solla, Rocío Maceiras Castro, V. Alfonsin
pág. 171
pág. 175
Design, implementation and evolution of PBL approach based on scientific congress model
I. Agirre, Jesús María Requies Martínez, Victoria Laura Barrio Cagigal
pág. 178
pág. 183
Ignacio Chato Gonzalo, María Méndez Suárez, María Magdalena López Pérez, Daniel Patón Domínguez, Matías Hidalgo Sánchez
pág. 187
pág. 191
pág. 195
pág. 199
pág. 204
pág. 209
pág. 213
pág. 219
pág. 226
pág. 229
Can lecturers help students develop public speaking skills? Reflexions from experience
María Isabel Rodriguez Cáceres, Nielene María Mora Díez, D. Rodríguez Gómez, M.I. Acedo Valenzuela, Francisco Serra Oliveira Alexandre, E.M. Cuerda Correa, C. Fernández González, María Victoria Gil Álvarez, C. Durán Valle, Francisco Luna Giles, Emilio Viñuelas Zahínos, M.E. Martín Navarro, María Luz Sánchez Mendoza, Jorge Antonio Sansón Martín, J.C. Corchado, Emilia Carmen Botello Cambero, A. Serrano, M. Palomino Vasco, Eva María Rodríguez Franco, A. Pérez Pereira, S. Martillanes
pág. 232
Innovating in higher education through Degree Dissertations: Leemusica/Readmusic, a mobile application to introduce musical language in early ages (3-5 years old)
pág. 237
pág. 247
pág. 251
pág. 258
Student engagement enhancements: Value-added curriculum drives work force and career improvements
pág. 262
pág. 265
Supporting students in independent learning of mathematical concepts using screencasts: indicators for instructional design
pág. 270
Teaching staff opinion on the innovative technologies usage in the Russian Federation system of higher education: expert survey analysis of the Ural universities
pág. 271
pág. 276
CEFIRE específico CTEM: un Centro de Formación del Profesorado Específico de Ámbito Científico, Tecnológico y Matemático. Experiencia piloto en la Comunidad Valenciana
pág. 282
Aprendizaje-Servicio: una metodología educativa innovadora que promueve relaciones colaborativas entre la escuela y la comunidad
pág. 286
pág. 290
Influence of learning resources on University education
Rocío Maceiras Castro, V. Alfonsín, Carlos Casqueiro Placer, A. Suarez
pág. 294
pág. 298
Designing emotionally sound e-learning environments: opportunities and challenges
pág. 311
pág. 316
Using video games to teach Medieval History at University: some thoughts on Age of Empires II
pág. 320
The SABAD Project: a web-based learning experience on specialized technical grounds
pág. 324
Access in Higher Education: Provisions for the Matured Students in Bangladesh
pág. 327
La influencia de la innovación en los procesos educativos: de las TICs a las TACs
pág. 332
pág. 341
pág. 349
pág. 363
pág. 372
More than one side: Approaching competence-based teaching through digital storytelling: Approaching competence-based teaching through digital storytelling
pág. 376
Teaching Physics in English at the UEx: goals, lessons learnt and challenges
pág. 383
pág. 388
pág. 391
pág. 403
pág. 409
pág. 414
pág. 419
Innovative Technologies and International Experts' Networking in Higher Education in the Age of Globalization: Pros and Cons (Ural Federal University case)
pág. 424
pág. 427
II Public Speaking Seminar: Analysis of results
María Isabel Rodriguez Cáceres, M.E. Martín Navarro, María Luz Sánchez Mendoza, Jorge Antonio Sansón Martín, A. Serrano, Emilio Viñuelas Zahínos, J.C. Corchado, Nielene María Mora Díez, D. Rodríguez Gómez, M.I. Acedo Valenzuela, M. Alexandre Franco, E.M. Cuerda Correa, C. Fernández González, C. Durán Valle, María Victoria Gil Álvarez, M. Palomino Vasco, Francisco Luna Giles, Emilia Carmen Botello Cambero, Eva María Rodríguez Franco, A. Pérez Pereira, S. Martillanes
pág. 432
An inclusive experience improving the educational success in disadvantaged contexts schools: The MUS-E® Programme.
pág. 437
pág. 442
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados