Is Colombia Ready for “Bilingualism”? (2008) Sánchez Solarte, Ana Clara Obando Guerrero, Gabriel Vicente Profile. Issues in Teachers' Professional Development Vol. 9 Núm. 1 Pág. 181-195

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 1

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Aprendizaje del inglés
Aprendizaje del inglés Vol. 18 Núm. 34 Pág. 115-133
2024 Entretextos
Paba Barbosa, Carmelina Iguarán Jiménez, Amanda Miguel Sequea Gutiérrez, Esther
A Task-based Teacher Development Program in a Rural Public School in Colombia
A Task-based Teacher Development Program in a Rural Public School in Colombia Vol. 29 Núm. 1 Pág. 1-20
2022 HOW
Coronado Rodríguez, Claudia Camila Aguilar Peña, Luisa Fernanda Osorio, María Fernanda Jaime
Learning Needs of English and French Students from a Modern Languages Program at a Colombian University
Learning Needs of English and French Students from a Modern Languages Program at a Colombian University Vol. 29 Núm. 1 Pág. 1-28
2022 HOW
Encarnacion Mosquera, Carmelina
Triggering Factors that Reinforce or Change EFL Preservice Teachers’ Beliefs during the Practicum
Triggering Factors that Reinforce or Change EFL Preservice Teachers’ Beliefs during the Practicum Vol. 24 Núm. 1 Pág. 15-28
2022 Profile
Periñan-Morales, Abel Andrés Viáfara González, John Jairo Arcila-Valencia, José Alexander
La política lingüística educativa en Colombia
La política lingüística educativa en Colombia Núm. 41 Pág. 15 ARTICULO
2021 Tonos digital
Bastidas Muñoz, José Gabriel Jiménez-Salcedo, Juan
On the Professional Development of English Teachers in Colombia and the Historical Interplay with Language Education Policies
On the Professional Development of English Teachers in Colombia and the Historical Interplay with Language Education Policies Vol. 28 Núm. 3 Pág. 1-20
2021 HOW
González Moncada, Adriana
Emergence and Development of a Research Area in Language Education Policies: Our Contribution to Setting the Grounds for a Local Perspective on Policymaking
Emergence and Development of a Research Area in Language Education Policies: Our Contribution to Setting the Grounds for a Local Perspective on Policymaking Vol. 28 Núm. 3 Pág. 1-15
2021 HOW
Guerrero Nieto, Carmen Helena Quintero Polo, Álvaro Hernán
25 Years of HOW: A Celebration of Language Teaching and Learning
25 Years of HOW: A Celebration of Language Teaching and Learning Vol. 28 Núm. 3 Pág. 1-13
2021 HOW
Sánchez Solarte, Ana Clara
Level of English in Colombian Higher Education
Level of English in Colombian Higher Education Vol. 23 Núm. 1 Pág. 57-73
2021 Profile
Eliecer, Jorge
¿Inglés para la paz?
¿Inglés para la paz? Vol. 23 Núm. 2 Pág. 333-354
2018 Íkala
Hurie, Andrew Hilton
Non-native English Speaking Teachers’ Subjectivities and Colombian Language Policies
Non-native English Speaking Teachers’ Subjectivities and Colombian Language Policies Vol. 20 Núm. 2 Pág. 51-64
2018 Profile
Gómez Vásquez, Leidy Yisel Guerrero Nieto, Carmen Helena
Learners’ Satisfaction in Two Foreign Language Teacher Education Programs
Learners’ Satisfaction in Two Foreign Language Teacher Education Programs Vol. 25 Núm. 1 Pág. 135-155
2018 HOW
Obando Guerrero, Gabriel Vicente Sánchez Solarte, Ana Clara
Pedagogical and Research Approaches in Inclusive Education in ELT in Colombia
Pedagogical and Research Approaches in Inclusive Education in ELT in Colombia Vol. 20 Núm. 2 Pág. 231-246
2018 Profile
Mosquera, Óscar Andrés Cárdenas Beltrán, Melba Libia Nieto, María Claudia
EFL Teachers’ Professional Development
EFL Teachers’ Professional Development Núm. 17 Pág. 215-229
2018 Gist
Estacio, Aura María Camargo Cely, Jennyfer Paola
Citizenship Education and the EFL Standards
Citizenship Education and the EFL Standards Vol. 19 Núm. 1 Pág. 155-168 ARTICULO
2017 Profile
Calle Díaz, Luzkarime
Learners’ Perceptions and Undergraduate Foreign Language Courses at a Colombian Public University
Learners’ Perceptions and Undergraduate Foreign Language Courses at a Colombian Public University Vol. 24 Núm. 1 Pág. 63-82 ARTICULO
2017 HOW
Sánchez Solarte, Ana Clara Obando Guerrero, Gabriel Vicente Ibarra Santacruz, Diana
Review and Analysis of the Colombian Foreign Language Bilingualism Policies and Plans
Review and Analysis of the Colombian Foreign Language Bilingualism Policies and Plans Vol. 24 Núm. 1 Pág. 139-156 ARTICULO
2017 HOW
Gómez Sará, Mary Mily
English Language Teaching in Rural Areas
English Language Teaching in Rural Areas Núm. 27 Pág. 209-222
2016 Cuadernos de Lingüística Hispánica
Ramos Holguín, Bertha Aguirre Morales, Jahir
La competencia plurilingüe y pluricultural en la formación de futuros docentes de lenguas extranjeras en una universidad pública en Colombia
La competencia plurilingüe y pluricultural en la formación de futuros docentes de lenguas extranjeras en una universidad pública en Colombia Núm. 44 Pág. 109-125 ARTICULO
2016 Folios
Arismendi Gómez, Fabio Alberto
El nivel de inglés después de cursar educación superior en Colombia
El nivel de inglés después de cursar educación superior en Colombia Vol. 17 Núm. 33 Pág. 275-298 ARTICULO
2015 Revista de economía institucional
Alonso Cifuentes, Julio César Martin, Juan David Gallo, Beatriz
Critical Socio-Cultural Elements of the Intercultural Endeavour of English Teaching in Colombian Rural Areas
Critical Socio-Cultural Elements of the Intercultural Endeavour of English Teaching in Colombian Rural Areas Vol. 16 Núm. 2 Pág. 117-133 ARTICULO
2014 Profile
Bonilla, Sandra Ximena Cruz Arcila, Ferney
English Language Teachers’ Professional Development and Identities
English Language Teachers’ Professional Development and Identities Vol. 16 Núm. 1 Pág. 49-62 ARTICULO
2014 Profile
Mora Vázquez, Alberto Trejo, Paulina Roux, Ruth
From a Bureaucratic to a Critical-Sociocultural Model of Policymaking in Colombia
From a Bureaucratic to a Critical-Sociocultural Model of Policymaking in Colombia Vol. 20 Núm. 1 Pág. 226-242 ARTICULO
2013 HOW
Correa, Doris Usma Wilches, Jaime A.
Accounting for Difference and Diversity in Language Teaching and Learning in Colombia
Accounting for Difference and Diversity in Language Teaching and Learning in Colombia Vol. 16 Núm. 1 Pág. 6 ARTICULO
2013 Educación y educadores
Cruz Arcila, Ferney
“Of Being and not Being
“Of Being and not Being Vol. 20 Núm. 1 Pág. 190-205 ARTICULO
2013 HOW
Quintero Polo, Álvaro Hernán Guerrero Nieto, Carmen Helena
Elementos para la construcción de una política pública de bilingüismo en el Valle del Cauca
Elementos para la construcción de una política pública de bilingüismo en el Valle del Cauca Vol. 28 Núm. 125 Pág. 59-67 ARTICULO
2012 Estudios Gerenciales
Alonso Cifuentes, Julio César Gallo Córdoba, Beatriz Eugenia Torres, Giselle
El nivel de dominio de inglés de los futuros profesores de lenguas
El nivel de dominio de inglés de los futuros profesores de lenguas Vol. 40 Núm. 2 Pág. 383-413
2012 Lenguaje
Kostina, Irina Y.
A Case Study on Content Based Instruction for Primary School Children
A Case Study on Content Based Instruction for Primary School Children Vol. 18 Núm. 1 Pág. 112-134 ARTICULO
2011 HOW
Hidalgo Dávila, Helda Alicia Caicedo Vela, Magda Lucy
Considering New Perspectives in ELT in Colombia
Considering New Perspectives in ELT in Colombia Vol. 17 Núm. 1 Pág. 181-194
2010 HOW
Macías Villegas, Diego Fernando
Infrastructure and Resources of Private Schools in Cali and the Implementation of the Bilingual Colombia Program
Infrastructure and Resources of Private Schools in Cali and the Implementation of the Bilingual Colombia Program Vol. 17 Núm. 1 Pág. 11-30
2010 HOW
Miranda, Norbella Echeverry, Ángela Patricia

* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024