InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The discourses of sustainability in news magazines: The rhetorical construction of journalistic stance
Concepción Orna Montesinos
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 28, Vol. 2, 2015, págs. 442-464
El papel del inglés como lengua franca en el ejército
Concepción Orna Montesinos
Ejército: de tierra español, ISSN 1696-7178, Nº. 879 (jun.), 2014, págs. 30-36
The duality of communicative purposes in the textbook for Construction Engineering and Architecture: a corpus-based study of blurbs
Concepción Orna Montesinos
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 34, Nº 2, 2012, págs. 125-145
Words and patterns: lexico-grammatical patterns and semantic relations in domain-specific discourses
Concepción Orna Montesinos
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 24, 2011 (Ejemplar dedicado a: Words on words and dictionaries / coord. por Antonio Lillo Buades), págs. 213-233
The parts of the building: Meronymy in the discourse of construction engineering
Concepción Orna Montesinos
Estudios ingleses de la Universidad Complutense, ISSN 1133-0392, Nº 18, 2010, págs. 11-34
The building: the problem-solving product of the construction discipline
Concepción Orna Montesinos
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, ISSN 1133-1127, Nº 15-16, 2009-2010, págs. 159-182
A contribution to the lexis of construction engineering textbooks: the case of building and construction
Concepción Orna Montesinos
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 16, 2008, págs. 59-80
Reconceptualizing linguistic diversity and its role in intercultural communication: a literature review
Concepción Orna Montesinos
English as a lingua franca and intercultural communication: implications and applications in the field of English Language Teaching / coord. por Ignacio Guillén Galve, Ignacio Vázquez Orta, 2018, ISBN 9783034327633, págs. 33-70
Perceptions towards intercultural communication: Military students in a higher education context
Concepción Orna Montesinos
Using English as a lingua franca in education in Europe / Zoi Tatsioka (ed. lit.), Barbara Seidlhofer (ed. lit.), Nicos C. Sifakis (ed. lit.), Gibson Ferguson (ed. lit.), 2018, ISBN 1501511092
Ángel Borque Fernando, Ramiro García Ruiz, A. Tejero Sánchez, Sophia Denizon Arranz, Luis Mariano Esteban Escaño, A. Monreal Hijar, Concepción Orna Montesinos, Jesús Gracia Romero, Ana Cristina Lou Mercadé, José Manuel Sánchez Zalabardo, Gerardo Sanz Sáiz, María Jesús Gil Sanz, Francisco Javier Romero Fernández
Repensar la Universidad, 2017, ISBN 9788461780969, págs. 76-84
Adecuación del Contenido Docente del Área de Urología (Grado Medicina): Temario actual versus Necesidades de conocimientos urológicos en Atención Primaria versus requerimientos para superar el examen MIR
Ángel Borque Fernando (col.), Luis Mariano Esteban Escaño (col.), Jesús Gracia Romero (col.), A. Monreal Hijar (col.), Sophia Denizon Arranz (col.), Rosa García Ruiz (col.), Concepción Orna Montesinos (col.), María Jesús Gil Sanz (col.), José Manuel Sánchez Zalabardo (col.), Gerardo Sanz Sáiz (col.), Francisco Javier Romero Fernández (col.)
La Innovación docente a través de la cooperación universitaria, 2014, ISBN 9788460695844, págs. 71-79
Text-internal and text-external features of disciplinary discourses: a preliminary corpus-based study
Concepción Orna Montesinos
A view from the south: contemporary English and American studies / coord. por Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, José R. Ibáñez, José Francisco Fernández Sánchez, María Elena García Sánchez, Carmen María Bretones Callejas, 2011, ISBN 9788469469910
La transferencia de la investigación al aula
Concepción Orna Montesinos
Prácticas y modelos innovadores para la mejora y calidad de la docencia / coord. por Javier Paricio Royo, Ana Isabel Allueva Pinilla, 2011, ISBN 978-84-15031-43-7, págs. 73-86
Hyponymy Relations in Constructions Textbooks: A Corpus-Based Analysis
Concepción Orna Montesinos
Linguistic and translation studies in scientic communication / María Lluïsa Gea Valor (ed. lit.), Isabel García Izquierdo (ed. lit.), María José Esteve Ramos (ed. lit.), 2010, ISBN 978-3-0343-0069-8, págs. 91-114
An exploratory study of meronymy relations in the genre of textbooks
Concepción Orna Montesinos
Modos y formas de la comunicación humana / coord. por María Rosario Caballero Rodríguez, María Jesús Pinar Sanz, Vol. 2, 2010, ISBN 978-84-8427-759-0, págs. 519-526
An English for Construction Course: a task-based approach
Concepción Orna Montesinos
Researching and teaching specialized languages: New contexts, new challenges / coord. por Purificación Sánchez Hernández, Pascual F. Pérez Paredes, Pilar Aguado Jiménez, Raquel Criado, 2008, ISBN 978-84-691-5718-3, págs. 782-795
Designing WebQuests for an English for Construction Course
Concepción Orna Montesinos
Actas de V Congreso Internacional AELFE [Archivo de ordenador] = Proceedings of the 5th International AELFE Conference / coord. por Claus-Peter Neuman, Ramón Plo Alastrué, Carmen Pérez-Llantada Auría, 2006, ISBN 84-7733-846-9, págs. 644-658
Concepción Orna Montesinos
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 30, 2015, págs. 254-256
Es reseña de:
New Applications of Genre Analysis to Technical Manuals. The Perspectives of Bhatian and Lassen Models
New York : Edwin Mellen Press Lewiston, 2012
Concepción Orna Montesinos
Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I, ISSN 1697-7750, Nº. 9, 2011, págs. 246-250
Es reseña de:
El lenguaje de la ciencia y la tecnología / coord. por Nuria Edo Marzá, Pilar Ordóñez López
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2010. Estudis Filològics, 30. ISBN 978-84-8021-706-4
A corpus-based analysis of the lexical profile of textbooks for construction and architecture
Concepción Orna Montesinos
Tesis doctoral dirigida por Carmen Pérez-Llantada Auría (dir. tes.). Universidad de Zaragoza (2010).
Academic literacy development: perspectives on multilingual scholars' approaches to writing
Laura-Mihaela Muresan (coord.), Concepción Orna Montesinos (coord.)
Palgrave Macmillan Reino Unido, 2021. ISBN 9783030628765
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados