InstitucionesÁrea de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Am I a math person?: Linking math identity with students’ motivation for mathematics and achievement
Jelena Radisic, Ksenija Krstić, Barbara Blažanin, Katarina Mićić, Aleksander Baucal, Francisco Peixoto, Stanislaw Schukajlow
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 39, Nº 2, 2024, págs. 1513-1536
When competence and confidence are at odds: a cross-country examination of the Dunning–Kruger effect
Kajsa Hansen Yang, Cecilia Thorsen, Jelena Radisic, Francisco Peixoto, Anu Laine, Xun Liu
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 39, Nº 2, 2024, págs. 1537-1559
‘Am I to blame because my child is not motivated to do math?’: Relationships between parents’ attitudes, beliefs and practices towards mathematics and students’ mathematics motivation and achievement
Francisco Peixoto, Lourdes Mata, Mafalda L. Campos, Teresa Caetano, Jelena Radisic, Markku Juhani Niemivirta
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 39, Nº 2, 2024, págs. 1561-1586
Emotional profiles regarding maths among primary school children: A two-year longitudinal study
Lourdes Mata, Vera Monteiro, Francisco Peixoto, Natalie de Nóbrega dos Santos, Cristina Sanches, Marta Gomes
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 37, Nº 2, 2022, págs. 391-415
Cognitive appraisals, achievement emotions, and students’ math achievement: A longitudinal analysis
Lara Forsblom, Reinhard Pekrun, Kristina Loderer, Francisco Peixoto
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 114, Nº. 2, 2022, págs. 346-367
Regulation of cognition: Validation of a short scale for Portuguese first-year university students
Rui Bártolo-Ribeiro, Francisco Peixoto, Joana R. Casanova, Leandro S. Almeida
Anales de psicología, ISSN-e 1695-2294, ISSN 0212-9728, Vol. 36, Nº. 2, 2020 (Ejemplar dedicado a: May - September), págs. 313-319
Escala de Satisfação no Domínio Académico em Universitários Portugueses
Leandro S. Almeida, Maria do Céu Taveira, Francisco Peixoto, José Castro Silva, Maria João Gouveia
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, ISSN 1135-3848, ISSN-e 2183-6051, Vol. 1, Nº 54, 2020, págs. 93-102
“How do you feel about math?”: Relationships between competence and value appraisals, achievement emotions and academic achievement
Francisco Peixoto, Cristina Sanches, Lourdes Mata, Vera Monteiro
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 32, Nº 3, 2017, págs. 385-405
Motivação e emoções na aprendizagem da matemática no ensino básico
Filipa Dinis, Ana Borgas Leal, Francisco Peixoto, Lourdes Mata
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, ISSN-e 2386-7418, Nº. Extra 1, 2017 (Ejemplar dedicado a: XIV Congreso de Psicopedagogía. Área 1: APRENDIZAJE, MEMORIA Y MOTIVACIÓN), págs. 191-195
Impacto da transição de ciclo no autoconceito, autoestima e motivação
Edite Mendes Santos, Francisco Peixoto
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, ISSN-e 2386-7418, Nº. Extra 1, 2017 (Ejemplar dedicado a: XIV Congreso de Psicopedagogía. Área 1: APRENDIZAJE, MEMORIA Y MOTIVACIÓN), págs. 245-249
Francisco Peixoto, Lourdes Mata, Vera Monteiro, Cristina Sanches, Rui Bártolo-Ribeiro, Joan Piña Torres
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, ISSN 1135-3848, ISSN-e 2183-6051, Vol. 1, Nº 43, 2017, 87 págs.
Francisco Peixoto, Leandro S. Almeida
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 25, Nº 2, 2010, págs. 157-175
‘Positive education’: A professional learning programme to foster teachers’ resilience and well-being
Luísa Fernandes, Maria João Gouveia, José Castro Silva, Francisco Peixoto
Cultivating Teacher Resilience: International Approaches, Applications and Impact / coord. por Caroline F. Mansfield, 2020, ISBN 978-981-15-5963-1, págs. 103-124
Adaptação ao E.S.: A importância das variáveis sócio-afetivas para o rendimento académico no 1º ano
Filipa Dinis, Ana Neves, Carolina Costa, Francisco Peixoto, Leandro S. Almeida, Rui Bártolo-Ribeiro, Joana R. Casanova
XV Congreso Internacional Gallegoportugués de Psicopedagogía: II Congreso de la Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía (A Coruña, 4-6 de septiembre de 2019) / coord. por Manuel Peralbo, Alicia Risso, Alfonso Barca Lozano, Bento Duarte da Silva, Leandro S. Almeida, Juan-Carlos Brenlla-Blanco, 2019, ISBN 978-84-9749-726-8, págs. 3486-3497
Programa Hopes: Promoção de relações interpessoais positivas no 1º ciclo do ensino básico
Lourdes Mata, Francisco Peixoto, José Castro Silva, Maria João Gouveia, Patricio Pacheco Hernández
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings / coord. por Tamara Ramiro Sánchez, María Teresa Ramiro Sánchez, María Paz Bermúdez Sánchez, 2018, ISBN 978-84-09-02091-1
CE-532. Efeitos da retenção escolar no autoconceito e auto-estima de alunos do 2º e 3º ciclo
Joana Pipa, Francisco Peixoto, Leandro S. Almeida
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings / coord. por Tamara Ramiro Sánchez, María Teresa Ramiro Sánchez, María Paz Bermúdez Sánchez, 2018, ISBN 978-84-09-02091-1
Motivação para a leitura e para a matemática ¿ características ao longo da escolaridade
lourdes Mata, Vera Monteiro, Francisco Peixoto
IX Congreso internacional galego-portugués de psicopedagoxía / coord. por Alfonso Barca Lozano, Manuel Peralbo, Ana María Porto Rioboo, Bento Duarte da Silva, L. Almeida, 2007
Marketing estratégico, planificación y competitividad de ciudades: el marketing estratégico urbano como instrumentos de planificación
Francisco Peixoto
Tesis doctoral dirigida por Juan Luis de las Rivas Sanz (dir. tes.). Universidad de Valladolid (2001).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados