Periodo de publicación recogido
|
|
|
Vocabulary and reading speed in the majority language are affected by maternal language proficiency and language exposure at home: a study of language minority bilingual children in Italy
Valentina Persici, Marinella Majorano, Tamara Bastianello, Erika Hoff
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 10, 2022, págs. 3729-3744
Bilingual development in the receptive and expressive domains: they differ
David Giguere, Erika Hoff
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 10, 2022, págs. 3849-3858
Home language and literacy environments at the age of four: determinants and their relation to reading comprehension up to age nine
Susana Mendive Criado, Daniela Aldoney, Mayra Mascareño Lara, José P. Pezoa, Erika Hoff
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, ISSN-e 1578-4126, ISSN 0210-3702, Vol. 45, Nº 2, 2022, págs. 446-477
Stephanie N Welsh, Erika Hoff
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 25, Nº. 3, 2021, págs. 483-499
A multidimensional approach to Spanish–English bilingual preschoolers’ narrative skills
Martha Shiro, Erika Hoff
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, ISSN-e 1578-4126, ISSN 0210-3702, Vol. 44, Nº 2, 2021 (Ejemplar dedicado a: Child language and development contexts / Lenguaje infantil y contextos de desarrollo), págs. 370-400
Explaining Individual Differences in Trajectories of Simultaneous Bilingual Development: Contributions of Child and Environmental Factors
Justin Lauro, Cynthia Core, Erika Hoff
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 91, Nº. 6, 2020, págs. 2063-2082
Lessons from the study of input effects on bilingual development
Erika Hoff
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 24, Nº. 1, 2020 (Ejemplar dedicado a: The role of input in bilingual children's language and literacy development), págs. 82-88
Language Matters: Denying the Existence of the 30-Million-Word Gap Has Serious Consequences.
Roberta Michnick Golinkoff, Erika Hoff, Meredith L. Rowe, Catherine S. Tamis-LeMonda, Kathy Hirsh-Pasek
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 90, Nº. 3, 2019, págs. 985-992
Language Use Contributes to Expressive Language Growth: Evidence From Bilingual Children.
Krystal M. Ribot, Erika Hoff, Andrea Burridge
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 89, Nº. 3, 2018, págs. 929-940
Kelly Bridges, Erika Hoff
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 35, Nº 2, 2014, págs. 225-241
Properties of Dual Language Exposure That Influence 2-Year-Olds’ Bilingual Proficiency
Silvia Place, Erika Hoff
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 82, Nº. 6, 2011, págs. 1834-1849
Commentary on Lieven & Brandt and Roeper & Pérez-Leroux
Erika Hoff, Letitia Naigles
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, ISSN-e 1578-4126, ISSN 0210-3702, Vol. 34, Nº 3, 2011, págs. 309-313
Language and Literacy in Bilingual Children: D. Kimbrough Oller and Rebecca E. Eilers (Eds.)
Erika Hoff
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 7, Nº. 1, 2003, págs. 101-104
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados