InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Validation processes and reading purpose: Is validation against knowledge and prior text influenced by reading goal?
Marianne L. van Moort, Arnout Koornneef, Tom Wilderjans, Paul van den Broek
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 114, Nº. 7, 2022, págs. 1533-1552
A questionnaire to assess students’ beliefs about peer-feedback
Bart Huisman, Nadira Saab, Jan H. Van Driel, Paul van den Broek
Innovations in education and teaching international, ISSN 1470-3297, Vol. 57, Nº 3, 2020, págs. 328-338
Understanding comics: a comparison between children and adults through a coherence/incoherence paradigm in an eye-tracking study
Lorena Alicia Martín Arnal, José Antonio León Cascón, Paul van den Broek, Ricardo Olmos Albacete
Psicología educativa, ISSN 1135-755X, Vol. 25, Nº. 2, 2019, págs. 127-137
Jazmín Cevasco, Paul van den Broek
Psicología educativa, ISSN 1135-755X, Vol. 25, Nº. 2, 2019, págs. 159-168
Generation of emotional inferences during text comprehension: behavioral data and implementation through the Landscape model
Carlos Molinari Marotto, Juan Pablo Barreyro, Jazmín Cevasco, Paul van den Broek
Escritos de psicología, ISSN-e 1989-3809, ISSN 1138-2635, Vol. 4, Nº 1, 2011, págs. 9-17
Revisiting the simple view of reading.
Panayiota Kendeou, Robert S. Savage, Paul van den Broek
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Nº. 2, 2009, págs. 353-370
Panayiota Kendeou, Paul van den Broek, Mary Jane White, Julie S. Lynch
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 101, Nº. 4, 2009, págs. 765-778
The importance of causal connections in the comprehension of spontaneous spoken discourse
Jazmín Cevasco, Paul van den Broek
Psicothema, ISSN-e 1886-144X, ISSN 0214-9915, Vol. 20, Nº. 4, 2008, págs. 801-806
¿Por qué son útiles los modelos computacionales de comprensión de textos?
Susan R. Goldman, Richard Golden, Paul van den Broek
Revista signos: estudios de lingüística, ISSN-e 0718-0934, ISSN 0035-0451, Nº. 65, 2007, págs. 545-572
The Effects of Readers' Misconceptions on Comprehension of Scientific Text
Panayiota Kendeou, Paul van den Broek
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 97, Nº. 2, 2005, págs. 235-245
The Development of Comprehension of Main Ideas in Narratives: Evidence From the Selection of Titles.
Paul van den Broek, Julie S. Lynch, Jan Naslund, Carolyn E. Ievers Landis, Kees Verduin
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 95, Nº. 4, 2003, págs. 707-718
Sources of Individual Differences in Reading Comprehension and Reading Fluency.
Joseph R. Jenkins, Lynn S. Fuchs, Paul van den Broek, Christine Espin, Stanley L. Deno
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 95, Nº. 4, 2003, págs. 719-729
The effects of reading purpose and working memory capacity on the processing of expository text.
Tracy Linderholm, Paul van den Broek
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 94, Nº. 4, 2002, págs. 778-784
El diccionario: el peso de la palabra
Paul van den Broek
Mosaico. Revista para la promoción y apoyo a la enseñanza del español, Nº. 6, 2001 (Ejemplar dedicado a: Teselas de Actualidad), págs. 20-21
Meaningful learning from texts: The construccion of knowledge representations
Katinka Beker, Dietsje Jolles, Paul van den Broek
Reading comprehension in educational settings / coord. por José Antonio León Cascón, Inmaculada Escudero, 2017, ISBN 9789027218124, págs. 29-61
La influencia del género del texto en el establecimiento de inferencias elaborativas
José Antonio León Cascón, Inmaculada Escudero, Paul van den Broek
Conocimiento y discurso : claves para inferir y comprender / coord. por José Antonio León Cascón, 2003, ISBN 84-368-1761-3, págs. 153-170
6. Comprehension and memory of science texts: inferential processes and the construction of a mental representantion
Paul van den Broek, Sandra Virtue, Michelle Gaddy Everson, Yuhtsuen Tzeng, Yung-chi Sung
The psychology of science text comprehension / coord. por José Otero, José Antonio León Cascón, Arthur C. Graesser, 2002, ISBN 0-8058-3874-0, págs. 131-154
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados