Development and validity of the Emotion and Motivation Self-Regulation Questionnaire (EMSR-Q) (2014) ARTICULO Alonso Tapia, Jesús Panadero, Ernesto Ruiz Díaz, Miguel Ángel The Spanish Journal of Psychology Núm. 17 Pág. 1-15

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 0

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Academic engagement: assessment, conditions, and effects-a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction
Academic engagement: assessment, conditions, and effects-a study in higher education from the perspective of the person-situation interaction Vol. 38 Núm. 2 Pág. 631-655 ARTICULO
2023 European journal of psychology of education
Alonso Tapia, Jesús Huertas Martínez, Juan Antonio Merino Tejedor, Enrique
Assessment of goal orientations from the “Person-Situation Interaction” perspective
Assessment of goal orientations from the “Person-Situation Interaction” perspective Vol. 28 Núm. 1 Pág. 1-12 ARTICULO
2022 Psicología educativa
Alonso Tapia, Jesús García Herraiz, Nieves
University classroom. Influence of motivational climate and teaching style on students' self-regulation and performance
University classroom. Influence of motivational climate and teaching style on students' self-regulation and performance Vol. 33 Núm. 3 Pág. 399-412 ARTICULO
2022 Revista complutense de educación
Abello Camacho, Diana Margarita Alonso Tapia, Jesús Panadero, Ernesto
School climate and teachers’ motivational variables
School climate and teachers’ motivational variables Vol. 28 Núm. 2 Pág. 151-163 ARTICULO
2022 Psicología educativa
Alonso Tapia, Jesús Ruiz Díaz, Miguel Ángel
Deep learning self-regulation strategies
Deep learning self-regulation strategies Vol. 26 Núm. 1 Pág. 10-19 ARTICULO
2021 Revista de psicodidáctica
Panadero, Ernesto Alonso Tapia, Jesús García-Pérez, Daniel Fraile Ruiz, Juan Sánchez Galán, José Manuel Pardo García, Rodrigo
Learning strategies and self-regulation in context
Learning strategies and self-regulation in context Vol. 36 Núm. 2 Pág. 533-550 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
García-Pérez, Daniel Fraile Ruiz, Juan Panadero, Ernesto
Self-regulated learning and formative assessment process on group work
Self-regulated learning and formative assessment process on group work Vol. 26 Núm. 1 Pág. 5 OTRO
2020 Relieve
Fraile Ruiz, Juan Gil Izquierdo, María Zamorano Sande, David Sánchez Iglesias, Iván
Cross-Cultural Validity of the “Classroom Motivational Climate Questionnaire”
Cross-Cultural Validity of the “Classroom Motivational Climate Questionnaire” Vol. 20 Núm. 2 Pág. 227-246 ARTICULO
2015 Revista de psicodidáctica
Villasana, Mercedes Alonso Tapia, Jesús
Rúbricas y guiones de autoevaluación
Rúbricas y guiones de autoevaluación Vol. 37 Núm. 1 Pág. 164-183 ARTICULO
2014 Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
Panadero, Ernesto Alonso Tapia, Jesús Huertas Martínez, Juan Antonio
Teorías de autorregulación educativa
Teorías de autorregulación educativa Vol. 20 Núm. 1 Pág. 11-22 ARTICULO
2014 Psicología educativa
Panadero, Ernesto Alonso Tapia, Jesús
Revisión sobre autoevaluación educativa
Revisión sobre autoevaluación educativa Vol. 11 Núm. 2 Pág. 172-197 ARTICULO
2013 Revista de investigación en educación
Panadero, Ernesto Alonso Tapia, Jesús

* Último cálculo de métricas Dialnet: 17-Nov-2024