2009 |
Autodeterminación y la tercera generación de prácticas de inclusión
|
Artículo
ARTICULO
|
56 |
2007 |
El nuevo concepto de retraso mental
Schalock, Robert L.
Luckasson, Ruth A.
Shogren, Karrie A.
Borthwick-Duffy, Sharon
Bradley, Valerie J.
Buntix, Wil
Coulter, David L.
Craig, Ellis M.
Gómez, Sharon C.
Lachapelle, Yves
Reeve, Alya
Snell Miller, Martha E.
Spreat, Scott
Tassé, Marc J.
Thompson, James R.
Verdugo Alonso, Miguel Ángel
Wehmeyer, Michael L.
Yeager, Mark H.
Gómez Sánchez, Laura Elisabet
|
Artículo
ARTICULO
|
27 |
2015 |
Causal Agency Theory: Reconceptualizing a Functional Model of Self-Determination
|
Artículo
|
18 |
2008 |
El constructo de discapacidad intelectual y su relación con el funcionamiento humano
|
Artículo
ARTICULO
|
17 |
2012 |
Assessment of the self-determination of Spanish students with intellectual disabilities and other educational needs
|
Artículo
|
13 |
2015 |
A psychometric evaluation of the ARC-INICO Self-Determination Scale for adolescents with intellectual disabilities
|
Artículo
ARTICULO
|
11 |
2006 |
Autodeterminación y personas con discapacidades severas
|
Artículo
ARTICULO
|
11 |
2010 |
Conceptualizando los apoyos y las necesidades de apoyo de personas con discapacidad intelectual
Thompson, James R.
Bradley, Valerie J.
Buntinx, Wil H. E.
Schalock, Robert L.
Shogren, Karrie A.
Snell Miller, Martha E.
Wehmeyer, Michael L.
Borthwick-Duffy, Sharon
Coulter, David L.
Craig, Ellis M.
Gómez, Sharon C.
Lachapelle, Yves
Luckasson, Ruth A.
Reeve, Alya
Spreat, Scott
Tassé, Marc J.
Verdugo Alonso, Miguel Ángel
Yeager, Mark H.
|
Artículo
ARTICULO
|
11 |
2012 |
The impact of the self-determined learning model of instruction on student self-determination
|
Artículo
|
10 |
2013 |
¿Cómo evaluar la autodeterminación?
|
Artículo
ARTICULO
|
9 |
2006 |
Factores intraindividuales y medioambientales que afectan a la autodeterminación
|
Artículo
ARTICULO
|
7 |
2006 |
Autodeterminación y discapacidades severas
|
Capítulo
|
6 |
2013 |
Autodeterminación
|
Capítulo
|
6 |
2001 |
Autodeterminación. Una visión de conjunto
|
Capítulo
|
5 |
2010 |
Impact of curriculum modifications on access to the general education curriculum for students with disabilities
|
Artículo
|
4 |
2017 |
Character Strengths and Intellectual and Developmental Disability: A Strengths-Based Approach from Positive Psychology
|
Artículo
|
4 |
2002 |
Autodeterminación y calidad de vida
|
Artículo
EDITORIAL
|
2 |
2018 |
Predictors of Self-Determination in Postsecondary Education for Students with Intellectual and Developmental Disabilities
|
Artículo
|
2 |
2018 |
Exploring the effect of disability, race-ethnicity, and socioeconomic status on scores on the self-determination inventory
|
Artículo
ARTICULO
|
2 |
2001 |
Autodeterminación
|
Artículo
|
1 |
2014 |
Impact of the Self-Determined Learning Model of Instruction on Teacher Perceptions of Student Capacity and Opportunity for Self-Determination
|
Artículo
|
1 |
2015 |
Effect of instruction with self-determined learning model of instruction on students with disabilities: A meta-analysis
|
Artículo
|
1 |
2001 |
Self-determination and mental retardation
|
Capítulo
|
1 |
2010 |
Características y necesidades de las personas con discapacidad intelectual que tienen CI altos
Snell Miller, Martha E.
Luckasson, Ruth A.
Borthwick-Duffy, Sharon
Bradley, Val
Buntinx, Wil H. E.
Coulter, David L.
Craig, Ellis M.
Gomez, Sharon C.
Lachapelle, Yves
Reeve, Alya
Schalock, Robert L.
Shogren, Karrie A.
Spreat, Scott
Tassé, Marc J.
Thompson, James R.
Verdugo Alonso, Miguel Ángel
Wehmeyer, Michael L.
Yeager, Mark H.
|
Artículo
ARTICULO
|
1 |
2000 |
Autodeterminación en escenarios de vivienda y trabajo
|
Artículo
|
1 |