InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Metacognitive verbs do not show a cross-language gap: An investigation of metacognitive and concrete verbs in bilingual children
Karolina Muszynska, Joanna Kołak, Ewa Haman, Marta Bialecka Pikul, Agnieszka Otwinowska
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 28, Nº. 3, 2024, págs. 316-336
Learning academic words through writing sentences and compositions: Any signs of an increase in cognitive load?
Breno B. Silva, Katarzyna Kutyłowska, Agnieszka Otwinowska
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 28, Nº. 3, 2024, págs. 1143-1175
Małgorzata Foryś, Olga Broniś, Marcin Opacki, Agnieszka Otwinowska
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 20, Nº. 2, 2023, págs. 308-328
Language and literacy transmission in heritage language: evidence from Russian-speaking families in Cyprus, Ireland, Israel and Sweden
Agnieszka Otwinowska, Natalia Meir, Natalia Ringblom, Svitlana Karpova, Francesca La Morgia
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 42, Nº. 4, 2021, págs. 357-382
Retelling a model story improves the narratives of Polish-English bilingual children
Agnieszka Otwinowska, Karolina Mieszkowska, Marta Bialecka Pikul, Marcin Opacki, Ewa Haman
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 23, Nº. 9, 2020, págs. 1083-1107
Bilingual children do not transfer stress patterns: Evidence from suprasegmental and segmental analysis of L1 and L2 speech of Polish–English child bilinguals
Dariusz Zembrzuski, Marta Marecka, Agnieszka Otwinowska, Ewa Zajbt, Marek Krzemiński, Jakub Szewczyk, Zofia Wodniecka
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 24, Nº. 2, 2020, págs. 93-114
The predictors of foreign-accentedness in the home language of Polish–English bilingual children
Magdalena Wrembel, Marta Marecka, Jakub Szewczyk, Agnieszka Otwinowska
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 22, Nº 2, 2019, págs. 383-400
The more similar the better?: Factors in learning cognates, false cognates and non-cognate words
Agnieszka Otwinowska, Jakub M. Szewczyk
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 22, Nº. 8, 2019, págs. 974-991
They learn the CLIL way, but do they like it?: Affectivity and cognition in upper-primary CLIL classes
Agnieszka Otwinowska, Małgorzata Foryś
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 20, Nº. 5, 2017, págs. 457-480
English teachers’ language awareness: away with the monolingual bias?
Agnieszka Otwinowska
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 26, Nº. 4, 2017, págs. 304-324
Does multilingualism influence plurilingual awareness of Polish teachers of English?
Agnieszka Otwinowska
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 11, Nº. 1, 2014, págs. 97-119
Introduction: social and affective factors in multilingualism research
Agnieszka Otwinowska, Gessica De Angelis
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 9, Nº. 4, 2012 (Ejemplar dedicado a: Social and Affective Factors in Multilingualism Research), págs. 347-351
Multilingual learning stories: threshold, stability and change
Danuta Gabrys-Barker, Agnieszka Otwinowska
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 9, Nº. 4, 2012 (Ejemplar dedicado a: Social and Affective Factors in Multilingualism Research), págs. 367-384
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados