2005 |
Not Everything Is Proportional: Effects of Age and Problem Type on Propensities for Overgeneralization
|
Artículo
|
9 |
2008 |
Influencia del conocimiento matemático y situacional en la resolución de problemas aritméticos verbales
|
Artículo
ARTICULO
|
8 |
2008 |
The Linear Imperative
|
Artículo
|
8 |
2018 |
Resolución de problemas aritméticos verbales. Un análisis de los libros de texto españoles
|
Artículo
ARTICULO
|
7 |
2009 |
Students' overuse of proportionality on missing-value problems
|
Artículo
ARTICULO
|
6 |
2008 |
Utilizar las matemáticas para resolver problemas reales
|
Artículo
ARTICULO
|
6 |
2007 |
Influence of situational and conceptual rewording on word problem solving
|
Artículo
|
5 |
2003 |
El desarrollo de habilidades de autorregulación en la solución de problemas matemáticos
|
Artículo
|
5 |
2009 |
Conceptualizing, investigating, and enhancing adaptive expertise in elementary mathematics education
|
Artículo
|
5 |
2020 |
Word problem solving approaches in mathematics textbooks
|
Artículo
ARTICULO
|
5 |
2012 |
The development of students' use of additive and proportional methods along primary and secondary school
|
Artículo
|
5 |
2017 |
Development of SFON in Ecuadorian Kindergartners
|
Artículo
|
4 |
2019 |
Influencia del nivel socioeconómico en el desarrollo de las competencias numéricas de los niños ecuatorianos de jardín infantil
|
Artículo
|
4 |
2021 |
Comparison of the level of authenticity of arithmetic word problems in Spanish and Singaporean textbooks
|
Artículo
ARTICULO
|
3 |
2017 |
Marcadores nucleares de la competencia aritmética en preescolares
|
Artículo
ARTICULO
|
3 |
2018 |
Desenvolvimento numérico de pré-escolares equatorianos:o papel do nível sócio econômico, da qualidade da educação matemática inicial e do tipo de escola
|
Artículo
ARTICULO
|
3 |
2006 |
Numerical Thinking
|
Capítulo
|
3 |
2018 |
Associations of Number Line Estimation With Mathematical Competence
|
Artículo
|
2 |
2007 |
Pupils' over-reliance on linearity
|
Artículo
|
2 |
2014 |
Development of children's solutions of non-standard arithmetic word problem solving
|
Artículo
ARTICULO
|
2 |
1997 |
Teaching realistic mathematical modeling in the elementary
|
Artículo
|
2 |
2022 |
Dificultad de los problemas aritméticos verbales de los libros de texto singapurenses y españoles
|
Artículo
ARTICULO
|
2 |
2006 |
Epistemic dimensions of students' mathematics-related belief systems
|
Artículo
|
2 |
2005 |
Simple Addition Strategies in a First-Grade Class With Multiple Strategy Instruction
|
Artículo
|
2 |
2006 |
La búsqueda de las raíces de la ilusión de linealidad
|
Artículo
ARTICULO
|
2 |
2005 |
Children's strategies in numerosity judgment
|
Artículo
|
1 |
2021 |
Enfoque espontáneo en estructuras matemáticas
|
Artículo
|
1 |
2020 |
Early stages of proportional reasoning
|
Artículo
ARTICULO
|
1 |
2016 |
Mental computation or standard algorithm? Children's strategy choices on multi-digit subtractions
|
Artículo
ARTICULO
|
1 |
2004 |
Remedying secondary school students' illusion of linearity: a teaching experiment aiming at conceptual change
|
Artículo
|
1 |
2021 |
The development of computational estimation in the transition from informal to formal mathematics education
|
Artículo
ARTICULO
|
1 |
2022 |
The mathematical, motivational, and cognitive characteristics of high mathematics achievers in primary school
|
Artículo
ARTICULO
|
1 |
2017 |
Number sense in the transition from natural to rational numbers
|
Artículo
|
1 |
2004 |
Extending the conceptual change approach to mathematics learning and teaching
|
Artículo
|
1 |
2014 |
Processing of situational information in story problem texts an analysis from on-line measures
|
Artículo
ARTICULO
|
1 |
2022 |
The early development of proportional reasoning
|
Artículo
ARTICULO
|
1 |
2012 |
Los problemas aritméticos verbales y la modelizción matemática
|
Capítulo
|
1 |