InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Do jigsaw classrooms improve learning outcomes?: Five experiments and an internal meta-analysis
Arnaud Stanczak, Céline Darnon, Anaïs Robert, Marie Demolliens, Camille Sanrey, Pascal Bressoux, Pascal Huguet, Céline Buchs, Fabrizio Butera
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 114, Nº. 6, 2022, págs. 1461-1476
Mijal Golub, Céline Buchs
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 29, Nº 3, 2014, págs. 453-466
The jigsaw technique and self-efficacy of vocational training students: a practice report
Céline Darnon, Céline Buchs, Delphine Desbar
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 27, Nº 3, 2012, págs. 439-449
Pressure to cooperate: Is positive reward interdependence really needed in cooperative learning?
Céline Buchs, Ingrid Gilles, Marion Dutrévis, Fabrizio Butera
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Nº. 1, 2011, págs. 135-146
Why grades engender performance-avoidance goals: The mediating role of autonomous motivation
Caroline Pulfrey, Fabrizio Butera, Céline Buchs
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 103, Nº. 3, 2011, págs. 683-700
Social dynamics in judgment and performance in academic settings
Céline Buchs, Armand Chatard, Olivier Desrichard, Gabriel Mugny
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 24, Nº 2, 2009 (Ejemplar dedicado a: Social dynamics in judgement and performance in academic settings / Céline Buchs (ed. lit.), Armand Chatard (ed. lit.), Olivier Desrichard (ed. lit.)), págs. 125-128
Céline Buchs, Fabrizio Butera
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 24, Nº 2, 2009 (Ejemplar dedicado a: Social dynamics in judgement and performance in academic settings / Céline Buchs (ed. lit.), Armand Chatard (ed. lit.), Olivier Desrichard (ed. lit.)), págs. 145-154
Conflits et apprentissage. Régulation des conflits sociocognitifs et apprentissage
Céline Buchs, Céline Darnon, Alain Quiamzade, Gabriel Mugny, Fabrizio Butera
Revue française de pédagogie, ISSN 0556-7807, Nº. 163, 2008 (Ejemplar dedicado a: La culture des élèves: enjeux et questions), págs. 105-125
Buts de performance et de maîtrise et interactions sociales entre étudiants: la situation particulière du désaccord avec autrui
Céline Darnon, Céline Buchs, Fabrizio Butera
Revue française de pédagogie, ISSN 0556-7807, Nº. 155, 2006, págs. 35-44
Correspondance entre rapport social et autocompétence dans la transmission du savoir par une autorité épistémique: une extension
Alain Quiamzade, Gabriel Mugny, Céline Buchs
Année psychologique, ISSN 0003-5033, Vol. 105, Nº. 3, 2005, págs. 423-449
Effective peer learning: from principles to practical implementation
Keith Topping, Céline Buchs, D. Durán, Hilde Van Keer
Routledge Reino Unido, 2017. ISBN 9781138906495
Ha sido reseñado en:
Revista de educación, ISSN 0034-8082, Nº 377, 2017, págs. 213-215
Revista de educación, ISSN 0034-8082, Nº 379, 2018, págs. 219-220
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados