Número de publicaciones: 37 (75.7% citado)
Número de citas: 152 (0.7% autocitas)
keyboard_arrow_down Ver todos los ámbitos
Ámbito Citas
PSICOLOGÍA 73
Índice h: 6
Índice h5: 2
Promedio de citas últimos 10 años: 1.9
Promedio de citas últimos 5 años: 2.2

Citas por año de emisión

Anualidad Citas
2024 9
2023 24
2022 12
2021 22
2020 18
2019 9
2018 13
2017 12
2016 5
2015 10
2014 7
2013 3
2012 5
2011 1
2010 0
2009 0
2008 0
2007 0
2006 0
2005 0
2004 1
2003 0

Citas por año de publicación

Anualidad Publicaciones Citas
2022 1 2
2020 0 9
2019 0 9
2018 1 3
2016 1 10
2015 2 4
2014 1 1
2013 4 8
2012 3 8
2011 2 43
2010 2 23
2009 3 2
2008 3 8
2007 3 14
2003 0 8
2004 2 0
2005 3 0
2006 1 0
2017 1 0
2021 3 0
2023 1 0
2024 0 0

Citas por tipo de publicación

Publicaciones en Dialnet Citas
36 Artículo de revista 143
1 Capítulo de libro 9
0 Libro 0

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 10

Publicaciones más citadas

Anualidad Publicación Tipo Citas
2011 Academic self-concept and academic achievement: Relations and causal ordering.
Artículo 35
2010 Introducing a Short Version of the Physical Self Description Questionnaire: New Strategies, Short-Form Evaluative Criteria, and Applications of Factor Analyses
Artículo 21
2007 Examining a multidimensional model of student motivation and engagement using a construct validation approach
Artículo 14
2020 Understanding teacher wellbeing through job demands-resources theory
Capítulo 9
2003 Self-handicapping, defensive pessimism, and goal orientation
Artículo 8
2008 Long and Short Measures of Flow: The Construct Validity of the FSS-2, DFS-2, and New Brief Counterparts
Artículo 6
2011 Peer relationships and adolescents' academic and non-academic outcomes: Same-sex and opposite-sex peer effects and the mediating role of school engagement.
Artículo 6
2016 Teachers’ psychological functioning in the workplace
Artículo 6
2013 Adaptability
Artículo 6
2019 Teacher–student relationships and students’ engagement in high school
Artículo 5
2012 Problem solving and immigrant student mathematics and science achievement: Multination findings from the Programme for International Student Assessment (PISA)
Artículo 5
2018 Computer-adaptive testing
Artículo 3
2012 Switching on and switching off in mathematics: An ecological study of future intent and disengagement among middle school students.
Artículo 3
2016 Personal best ( PB) goal structure, individual PB goals, engagement, and achievement
Artículo 3
2013 The role of arts participation in students’ academic and nonacademic outcomes
Artículo 2
2015 Implicit theories about intelligence and growth (personal best) goals
Artículo 2
2011 Use of student ratings to benchmark universities: Multilevel modeling of responses to the Australian Course Experience Questionnaire (CEQ)
Artículo 2
2010 Longitudinal modelling of academic buoyancy and motivation: Do the '5Cs' hold up over time?
Artículo 2
2009 Age appropriateness and motivation, engagement, and performance in high school: Effects of age within cohort, grade retention, and delayed school entry
Artículo ARTICULO 2
2008 A multilevel perspective on gender in classroom motivation and climate
Artículo 2
2019 Social and emotional behavioral profiles in kindergarten
Artículo 2
2019 Understanding the role of personal best (PB) goal setting in students’ declining engagement: A latent growth model
Artículo 2
2015 Growth approaches to academic development
Artículo 1
2022 Intrapersonal and interpersonal psychosocial adjustment resources and achievement
Artículo ARTICULO 1
2022 Academic buoyancy in high school
Artículo ARTICULO 1
2014 Structural and concurrent validity of the International English Mini-Markers in an adolescent sample
Artículo 1
2016 Motivation, engagement, and social climate: An international study of boarding schools
Artículo 1
2015 Academic buoyancy, student's achievement, and the linking role of control
Artículo 1

* Último cálculo de métricas Dialnet: 11-Nov-2024