InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The unique importance of motivation and mindsets for students’ learning behavior and achievement: An examination at the level of between-student differences and within-student fluctuations
Michiel Boncquet, Nele Flamant, Jeroen Lavrijsen, Maarten Vansteenkiste, Karine Verschueren, Bart Soenens
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 116, Nº. 3, 2024, págs. 448-465
Motivational Pathways Underlying Gifted Underachievement: trajectory classes, longitudinal outcomes, and predicting factors
Alicia Ramos, Jeroen Lavrijsen, Lisa Linnenbrink-Garcia, Bart Soenens, Maarten Vansteenkiste, Sabine Sypré, Michiel Boncquet, Karine Verschueren
Gifted child quarterly, ISSN-e 1934-9041, ISSN 0016-9862, Vol. 67, Nº 3, 2023, págs. 179-197
Michiel Boncquet, Jeroen Lavrijsen, Maarten Vansteenkiste, Karine Verschueren, Bart Soenens
Gifted child quarterly, ISSN-e 1934-9041, ISSN 0016-9862, Vol. 66, Nº 3, 2022 (Ejemplar dedicado a: Social and Emotional Well-Being of Gifted Students), págs. 220-237
Parenting Children With Cerebral Palsy: A Longitudinal Examination of the Role of Child and Parent Factors
Lisa M. Dieleman, Bart Soenens, Peter Prinzie, Lana De Clercq, Sarah S.W. de Pauw
Exceptional children, ISSN-e 2163-5560, ISSN 0014-4029, Vol. 87, Nº. 3, 2021, págs. 369-390
Nathalie Aelterman, Maarten Vansteenkiste, Leen Haerens, Bart Soenens, Johnny R. J. Fontaine, Johnmarshall Reeve
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 111, Nº. 3, 2019, págs. 497-521
Rafael Gargurevich, Bart Soenens, Lenia Matos
Revista interamericana de psicología = Interamerican journal of psychology, ISSN 0034-9690, Vol. 50, Nº. 2, 2016, págs. 248-264
Stijn Van Petegem, Bart Soenens, Maarten Vansteenkiste, Wim Beyers
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 86, Nº. 3, 2015, págs. 903-918
Janne Vanhalst, Bart Soenens, Koen Luyckx, Stijn Van Petegem, Molly S. Weeks, Steven R. Asher
Journal of Personality and Social Psychology, ISSN 0022-3514, ISSN-e 1939-1315, Vol. 109, Nº. 5, 2015, págs. 932-948
Does observed controlling teaching behavior relate to students’ motivation in physical education?
Jotie De Meyer, Isabel Tallir, Bart Soenens, Maarten Vansteenkiste, Nathalie Aelterman, Lynn Van den Berghe, Lise Speleers, Leen Haerens
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 106, Nº. 2, 2014, págs. 541-554
Athanasios A. Mouratidis, Maarten Vansteenkiste, Willy Lens, Aikaterini Michou, Bart Soenens
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 105, Nº. 3, 2013, págs. 895-910
Sofie Wouters, Bart Duriez, Koen Luyckx, Theo Klimstra, Hilde Colpin, Bart Soenens, Karine Verschueren
Journal of Research in Personality, ISSN-e 1095-7251, Vol. 47, Nº. 6, 2013, págs. 952-953
Psychologically controlling teaching: Examining outcomes, antecedents, and mediators.
Bart Soenens, Eline Sierens, Maarten Vansteenkiste, Filip Dochy, Luc Goossens
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 104, Nº. 1, 2012, págs. 108-120
Attachment, emotion regulation and coping in Portuguese emerging adults: a test of a mediation hypothesis
Joana Cabral, Paula Mena Matos, Wim Beyers, Bart Soenens
The Spanish Journal of Psychology, ISSN 1138-7416, Vol. 15, Nº. 3, 2012, págs. 1000-1012
Motivational profiles from a self-determination perspective: The quality of motivation matters
Maarten Vansteenkiste, Eline Sierens, Bart Soenens, Koen Luyckx, Willy Lens
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 101, Nº. 3, 2009, págs. 671-688
Does extrinsic goal framing enhance extrinsic goal-oriented individuals' learning and performance?: An experimental test of the match perspective versus self-determination theory
Maarten Vansteenkiste, Tinneke Timmermans, Willy Lens, Bart Soenens, Anja Van den Broeck
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 100, Nº. 2, 2008, págs. 387-397
Bart Soenens, Lennia Matos, Joke Simons, Willy Lens, Maarten Vansteenkiste
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 76, Nº. 2, 2005, págs. 483-501
Experiences of Autonomy and Control Among Chinese Learners: Vitalizing or Immobilizing?
Maarten Vansteenkiste, Bart Soenens
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 97, Nº. 3, 2005, págs. 468-483
Less Is Sometimes More: Goal Content Matters
Maarten Vansteenkiste, Joke Simons, Willy Lens, Bart Soenens, Lennia Matos, Marlies Lacante
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 96, Nº. 4, 2004, págs. 755-764
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados