Área de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Factors associated with children’s understanding of mathematical equivalence: An investigation across six countries
Emine Simsek, Iro Xenidou Dervou, Jodie Hunter, Margaret Gillon Dowens, JeongSuk Pang, Yunjin Lee, Nicole M. McNeil, Sean D. Kirkland, Ian Jones
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 114, Nº. 6, 2022, págs. 1359-1379
Caroline Byrd Hornburg, Brianna L. Devlin, Nicole M. McNeil
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 114, Nº. 3, 2022, págs. 540-559
Nicole M. McNeil, Caroline Byrd Hornburg, Brianna L. Devlin, Cristina Carrazza, Mary O. McKeever
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 90, Nº. 3, 2019, págs. 940-956
Nicole M. McNeil, Caroline Byrd Hornburg, Heather Brletic-Shipley, Julia M. Matthews
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 111, Nº. 6, 2019, págs. 1023-1044
Caroline Byrd Hornburg, Lijuan Wang, Nicole M. McNeil
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 89, Nº. 6, 2018, págs. 1983-1995
Assessing formal knowledge of math equivalence among algebra and pre-algebra students
Emily R. Fyfe, Percival G. Matthews, Eric Amsel, Katherine L. McEldoon, Nicole M. McNeil
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 110, Nº. 1, 2018, págs. 87-101
Easy as ABCABC: Abstract Language Facilitates Performance on a Concrete Patterning Task
Emily R. Fyfe, Nicole M. McNeil, Bethany Rittle-Johnson
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 86, Nº. 3, 2015, págs. 927-935
Arithmetic practice can be modified to promote understanding of mathematical equivalence
Nicole M. McNeil, Emily R. Fyfe, April E. Dunwiddie
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 107, Nº. 2, 2015, págs. 423-436
Effects of Perceptually Rich Manipulatives on Preschoolers' Counting Performance: Established Knowledge Counts
Lori A. Petersen, Nicole M. McNeil
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 84, Nº. 3, 2013, págs. 1020-1033
Nicole M. McNeil, Dana L. Chesney, Percival G. Matthews, Emily R. Fyfe, Lori A. Petersen, April E. Dunwiddie, Mary C. Wheeler
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 104, Nº. 4, 2012, págs. 1109-1121
Benefits of Practicing 4 = 2 + 2: Nontraditional Problem Formats Facilitate Children’s Understanding of Mathematical Equivalence
Nicole M. McNeil, Emily R. Fyfe, Lori A. Petersen, April E. Dunwiddie, Heather Brletic-Shipley
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 82, Nº. 5, 2011, págs. 1620-1633
A is for apple: Mnemonic symbols hinder the interpretation of algebraic expressions.
Shanta Hattikudur, Nicole M. McNeil, Aaron Weinberg, Ana C. Stephens, Pamela Asquith, Eric J. Knuth, Martha W. Alibali
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 102, Nº. 3, 2010, págs. 625-634
Limitations to Teaching Children 2 + 2 = 4: Typical Arithmetic Problems Can Hinder Learning of Mathematical Equivalence
Nicole M. McNeil
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 79, Nº. 5, 2008, págs. 1524-1537
Nicole M. McNeil, Martha W. Alibali
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 76, Nº. 4, 2005, págs. 883-899
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados