InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
A Case Study of Co-Teaching in an Inclusive: Secondary High-StakesWorld History I Classroom
Stephanie D. van Hover, David Hicks, Kristin Sayeski
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 40, Nº 3, 2012, págs. 260-291
From a Roar to a Murmur: Virginia's History & Social Science Standards, 1995-2009
Stephanie D. van Hover, David Hicks, Jeremy Stoddard, Melissa Lisanti
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 38, Nº 1, 2010, págs. 80-113
Fostering Analysis in Historical Inquiry Through Multimedia Embedded Scaffolding
David Hicks, Peter E. Doolittle
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 36, Vol. 3, 2008, págs. 206-232
Beginning Teachers Thinking Historically?: negotiating the Context of Virginia's High-Stakes Tests
Stephanie D. van Hover, David Hicks, William Irwin
International journal of social education: Official journal of de Indiana Council for the social studies, ISSN 0889-0293, Vol. 22, Nº 1, 2007 (Ejemplar dedicado a: Historical Thinking), págs. 85-114
Through the Democratic Lens: the role and purpose of Leveraging Technology to Support Historical Inquiry in the Social Studies Classroom
Kathy Swan, David Hicks
International journal of social education: Official journal of de Indiana Council for the social studies, ISSN 0889-0293, Vol. 21, Nº 2, 2006 (Ejemplar dedicado a: Social Studies Currere: Product, Process, or Praxis?), págs. 142-168
Continuity and constraint: case studies of becoming a teacher of history in Englad and the United States
David Hicks
International journal of social education: Official journal of de Indiana Council for the social studies, ISSN 0889-0293, Vol. 20, Nº 1, 2005 (Ejemplar dedicado a: The state of the debate: History versus Social Studies), págs. 18-51
Social Studies Teachers' Use of Classroom-Based and Web-Based Historical Primary Sources
David Hicks, Peter E. Doolittle
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 32, Nº 2, 2004, págs. 213-247
Constructivism as a Theoretical Foundation for the Use of Technology in Social Studies
Peter E. Doolittle, David Hicks
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 31, Vol. 1, 2003, págs. 72-104
Citizenship education in England: the recommendations of the Crick Advisory Group on citizenship and the challenges to Policy Implementation
David Hicks
International journal of social education: Official journal of de Indiana Council for the social studies, ISSN 0889-0293, Vol. 17, Nº 1, 2002 (Ejemplar dedicado a: Citizenship Education), págs. 67-80
Global connections: using the Internet to support citizenship education
David Hicks, Josiah Tlou, Lindsay Parry, Peter E. Doolittle, John K. Lee
International journal of social education: Official journal of de Indiana Council for the social studies, ISSN 0889-0293, Vol. 17, Nº 1, 2002 (Ejemplar dedicado a: Citizenship Education), págs. 93-102
David Hicks
Educación para la paz : cuestiones, principios y práctica en el aula / coord. por David Hicks, 1993, ISBN 84-7112-381-9, págs. 21-38
David Hicks
Educación para la paz : cuestiones, principios y práctica en el aula / coord. por David Hicks, 1993, ISBN 84-7112-381-9, págs. 279-292
International Perspectives on History Education
Ricky Dale Mullins (res.), David Hicks (res.)
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 44, Nº 4, 2016, págs. 608-614
Es reseña de:
Joined-Up History: New Directions in History Education Researc
A. Chapman (ed. lit.), A. Wilschut (ed. lit.)
Charlotte, NC : Information Age, 2015
“Just one fucking thing after another": Exploring the Nature and Purpose of History and Education Through The History Boys
David Hicks, Stephanie D. van Hover
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 35, Vol. 3, 2007, págs. 492-500
Es reseña de:
The History Boys: A Play
A. Bennett
New York : Faber and Faber, 2004
The History Boys [Motion Picture]
N. Hytner (dir.)
2006
Calling all beginners: = Llamada a los principiantes
David Hicks
Alhambra, 1986. ISBN 84-205-0446-7
Educación para la paz : cuestiones, principios y práctica en el aula
coord. por David Hicks
Morata : Ministerio de Educación Cultura y Deporte, Centro de Publicaciones, 1993. ISBN 84-7112-381-9
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados