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Área de conocimientoPáginas webPortal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
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Characterizing natural interpreters’ attitudes towards interpreting: The effect of experimental contexts
Esther Álvarez de la Fuente, Raquel Fernández Fuertes
Lingua: International review of general linguistics, ISSN 0024-3841, Nº 298, 2024
Silvia Sánchez Calderón, Raquel Fernández Fuertes
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, ISSN 0718-5758, ISSN-e 0717-1285, Nº. 61, 2023, págs. 21-43
Silvia Sánchez Calderón, Raquel Fernández Fuertes
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 26, Nº. 4, 2022, págs. 505-526
Eduardo Gómez Garzarán, Raquel Fernández Fuertes
Culture and Education, Cultura y Educación, ISSN-e 1578-4118, ISSN 1135-6405, Vol. 32, Nº 2, 2020, págs. 318-339
Bilingual and monolingual children's acquisition of Spanish dative alternation structures: order of acquisition and adult input effects
Silvia Sánchez Calderón, Raquel Fernández Fuertes
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 23, Nº. 4, 2020, págs. 347-367
Adaptation to syntactic structures in native and nonnative sentence comprehension
Edith Kaan, Corinne Futch, Raquel Fernández Fuertes, Sonja Mujcinovic, Esther Álvarez de la Fuente
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 40, Nº 1, 2019, págs. 3-27
Bilingual children as interpreters in everyday life: how natural interpreting reinforces minority languages
Esther Álvarez de la Fuente, Raquel Fernández Fuertes, Oscar Arratia García
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 40, Nº. 4, 2019, págs. 338-355
Where the Eye Takes You: the Processing of Gender in Codeswitching
Raquel Fernández Fuertes, Tamara Gómez Carrero, Alejandro Martínez
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Vol. 18, Nº. 1, 2019, págs. 1-17
Silvia Sánchez Calderón, Raquel Fernández Fuertes
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 40, Nº 1, 2018, págs. 39-58
Raquel Fernández Fuertes, Esther Álvarez de la Fuente
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 30, no. 1, 2017, págs. 141-164
Qianting Yuan, Raquel Fernández Fuertes
ES: Revista de filología inglesa, ISSN 0210-9689, Nº. 37, 2016, págs. 33-55
Translation universals in the oral production of bilingual children
Esther Álvarez de la Fuente, Raquel Fernández Fuertes
Translation and translanguaging in multilingual contexts, ISSN-e 2352-1813, ISSN 2352-1805, Vol. 1, Nº. 1, 2015, págs. 49-79
Copula omission in the English developing grammar of English/Spanish bilingual children
Raquel Fernández Fuertes, Juana Muñoz Liceras
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 13, Nº. 5, 2010 (Ejemplar dedicado a: INTERACTIVE INFLUENCES IN BILINGUAL PROCESSING AND DEVELOPMENT), págs. 525-551
Formal features in child and adult code-mixing
Juana Muñoz Liceras, Raquel Fernández Fuertes
Cuadernos de Lingüística, ISSN 1137-7267, Nº. 12, 2005, ISBN 84-95048-57-4, págs. 139-154
Bilingual early functional-lexical mixing and the activation of formal features
Juana Muñoz Liceras, K. T. Spradlin, Raquel Fernández Fuertes
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 9, Nº. 2, 2005, págs. 227-252
La teoría lingüística y la comparación de las lenguas: el caso de los sujetos del español y del inglés
Raquel Fernández Fuertes
redELE: Revista Electrónica de Didáctica ELE, ISSN-e 1571-4667, Nº. 0, 2004
La variación lingüística en los estudios de traducción
Raquel Fernández Fuertes, Eva Samaniego Fernández
Epos: Revista de filología, ISSN 0213-201X, Nº 18, 2002, págs. 325-342
Raquel Fernández Fuertes, Sonja Mujcinovic, Qianting Yuan
Tejiendo palabras: explorando la lengua, la lingüística y el proceso de traducción en la era de la inteligencia artificial / coord. por Salud Adelaida Flores Borjabad, Javier Antonio Nisa Ávila, Omar Salem Ould García, 2024, ISBN 978-84-1170-923-1, págs. 647-664
On the nature of crosslinguistic influence: Root infinitives revisited
Juana Muñoz Liceras, Raquel Fernández Fuertes
L1 Acquisition and L2 Learning: The view from Romance / Larisa Avram (ed. lit.), Anca Sevcenco (ed. lit.), Veronica Tomescu (ed. lit.), 2021, ISBN 9789027228192, págs. 203-228
Noun-noun compounds in a game task: what child data can tell us about teaching practices
Raquel Fernández Fuertes, Eduardo Gómez Garzarán, Ibán Mañas Navarrete
Perspectivas actuales en la enseñanza y el aprendizaje de lenguas en contextos multiculturales / Margarita Planelles Almeida (dir.), Alice Foucart (dir.), Juana Muñoz Liceras (dir.), 2020, ISBN 978-84-1309-934-7, págs. 481-505
Bilingualism as a first language: language dominance and crosslinguistic influence
Raquel Fernández Fuertes, Juana Muñoz Liceras
Language Acquisition and Contact in the Iberian Peninsula / coord. por Alejandro Cuza, Pedro Guijarro Fuentes, 2018, ISBN 9781501516795, págs. 159-186
Beyond the Subject DP versus the Subject Pronoun Divide in Agreement Switches
Raquel Fernández Fuertes, Juana Muñoz Liceras, Anahí Alba de la Fuente
Romance linguistics 2013: selected papers from the 43rd Linguistic Symposium on Romance Languages (LSRL), New York, 17-19 April, 2013 / coord. por Christina Tortora, Marcel den Dikken, Ignacio L. Montoya, Teresa O'Neill, 2016, ISBN 9027267685, págs. 79-98
A methodological approach to the analysis of natural interpreting: bilingual acquisition data and the CHAT/CLAN tool
Esther Álvarez de la Fuente, Raquel Fernández Fuertes
Corpus-based Translation and Interpreting Studies: From description to application / María Teresa Sánchez Nieto (ed. lit.), 2015, ISBN 9783732900848, pág. 77
Null and overt subjects in the developing grammars (L1 English / L1 Spanish) of two bilingual twins
Juana Muñoz Liceras, Raquel Fernández Fuertes, Rocio Simone Perez Tattam
A portrait of the young in the new multilingual Spain / Carmen Pérez Vidal (ed. lit.), Maria Juan Garau (ed. lit.), Aurora Bel Gaya (ed. lit.), 2008, ISBN 9781847690227, págs. 111-134
La producción de compuestos nominales en la adquisición del inglés y del español: la transferencia de la direccionalidad
Esther Álvarez de la Fuente, Susana Muñiz Fernández, Raquel Fernández Fuertes, Isabel Parrado Román
Estudios de desarrollo del lenguaje y educación / Eliseo Díez Itza (ed. lit.), 2008, ISBN 978-84-88828-29-3, págs. 253-264
La "bici pirata" se convierte en "pirate bike" o en "bike pirate": la composición nominal en datos de adquisición de niños
Raquel Fernández Fuertes, Esther Álvarez de la Fuente, Isabel Parrado Román, Susana Muñiz Fernández
Estudios de metodología de la lengua inglesa (IV) / coord. por Leonor Pérez Ruiz, Isabel Pizarro Sánchez, Elena González-Cascos Jiménez, 2008, ISBN 978-84-8448-461-5, págs. 421-438
Linguistic theory and bilingual systems: simultaneous and sequential English/Spanish bilingualism
Raquel Fernández Fuertes, Juana Muñoz Liceras, Esther Álvarez de la Fuente
Languages and Cultures in Contrast and Comparison / coord. por María Angeles Gómez González, J. Lachlan Mackenzie, Elsa González Alvarez, 2008, ISBN 9789027254191, págs. 275-297
Los datos de adquisición bilingüe inglés/español:: separación y mezcla de códigos
Raquel Fernández Fuertes, Esther Álvarez de la Fuente, Juana Muñoz Liceras
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
Una habilidad de los niños bilingües: acercamiento a la traducción natural
Esther Álvarez de la Fuente, Isabel Parrado Román, Susana Muñiz Fernández, Raquel Fernández Fuertes
Estudios de metodología de la lengua inglesa (III) / coord. por Leonor Pérez Ruiz, Cayetano Estébanez, 2005, ISBN 84-8448-349-5, págs. 389-402
Raquel Fernández Fuertes, Esther Álvarez de la Fuente, Juana Muñoz Liceras, K. T. Spradlin
Estudios sobre la adquisicion del lenguaje / coord. por Emiliano Díez Villoria, Begoña Zubiauz de Pedro, María Ángeles Mayor Cinca, 2005, ISBN 84-7800-511-0, págs. 612-631
Raquel Fernández Fuertes, K. T. Spradlin, Juana Muñoz Liceras, A. Desrochers, S. Muñiz
La enseñanza de las lenguas en una Europa multicultural: [archivo de ordenador] / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2005, ISBN 84-9750-395-3, págs. 135-150
Raquel Fernández Fuertes, K. T. Spradlin, Juana Muñoz Liceras, S. Muñiz, A. Desrochers
Lingüística aplicada al aprendizaje de lenguas / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2005, ISBN 84-9750-397-X, págs. 145-160
Aprendiendo inglés y español: We want to learn jugando
Raquel Fernández Fuertes, Esther Álvarez de la Fuente, Susana Muñiz Fernández
La audiencia imaginaria 3 / coord. por Justo de Pablo de las Heras, María Elena Sánchez Movellán, Esther Álvarez de la Fuente, 2004, ISBN 84-688-8130-9, págs. 101-112
Construcciones existenciales en español, inglés y francés
Raquel Fernández Fuertes
Análisis contrastivo, gramática / coord. por María Rodríguez Rodríguez, 2003, ISBN 84-7143-983-2, págs. 35-48
Juana Muñoz Liceras, Raquel Fernández Fuertes
Trabajos en lingüística aplicada / coord. por Carmen Muñoz Lahoz, María Luz Celaya Villanueva, Marta Fernández-Villanueva Jané, Teresa Navés, Oliver Strunk, 2001, ISBN 84-477-0733-4, págs. 645-664
Preliminaries to a contrastive analysis of expletives: pre-minimalist and minimalist approaches
Raquel Fernández Fuertes
Aproximaciones a los estudios de traducción / coord. por Purificación Fernández Nistal, José María Bravo Gozalo, 1997, ISBN 84-7762-756-8, págs. 115-142
English/spanish syntactic contrast: minimalism and optimality
Raquel Fernández Fuertes
Tesis doctoral dirigida por Juana Muñoz Liceras (dir. tes.), José María Bravo Gozalo (codir. tes.). Universidad de Valladolid (2001).
Instructed second language acquisition & cross-linguistic influence: word order in nominal structures
Tesis doctoral dirigida por Raquel Fernández Fuertes (dir. tes.). Universidad de Valladolid (2023).
The role of grammatical gender in Spanish-English switched DPs and copula constructions
Tesis doctoral dirigida por Raquel Fernández Fuertes (dir. tes.). Universidad de Valladolid (2023).
English subjects in the linguistic production of l1 spanish, l1 bosnian and l1 danish speakers: typological similarity and transfer
Tesis doctoral dirigida por Raquel Fernández Fuertes (dir. tes.). Universidad de Valladolid (2020).
Tesis doctoral dirigida por Raquel Fernández Fuertes (dir. tes.). Universidad de Valladolid (2018).
Tesis doctoral dirigida por Raquel Fernández Fuertes (dir. tes.). Universidad de Valladolid (2017).
Análisis lingüístico de la traducción natural: datos de producción de dos niños gemelos bilingües inglés/español
Tesis doctoral dirigida por Raquel Fernández Fuertes (dir. tes.), Juana Muñoz Liceras (codir. tes.). Universidad de Valladolid (2007).
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